نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با آخرین الگوهای پیش‌یابی اظهار کرد: از شامگاه روز یکشنبه سامانه پرفشاری از سمت غرب به گلستان نفوذ می‌کند که با وزش باد شدید و طوفانی شدن دریا فعالیت خود را آغاز می‌کند و سپس با افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و همچنین در برخی نقاط باعث پدیده مه گرفتگی خواهد شد.

وی از کاهش دمای هشت‌تا ۱۰ درجه‌ای هوا در گلستان خبر داد و افزود: این کاهش دما تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: با توجه به‌پیش بینی سرعت باد بین ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت لازم است تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه از سوانح ناشی از آن انجام شود.

داداشی تصریح کرد: با عبور سامانه از دوشنبه بعدازظهر و کاهش ناپایداری، شرایط جوی استان پایدار شده و به‌تدریج به حالت عادی برمی‌گردد.

وی اظهار کرد: میانگین بارش ایستگاه‌های هواشناسی استان در بهمن‌ماه برابر ۸۷.۷ میلی‌متر بوده که نسبت به بلندمدت و مدت مشابه سال قبل به ترتیب به میزان ۴۸ و ۳۴ درصد افزایش‌یافته که بیشترین میزان افزایش مربوط به مراوه‌تپه است که ۷۸ درصد نسبت به میانگین بلندمدت و ۳۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش داشته است.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: در حال حاضر گرگان با ۹ درجه سانتی گراد سردترین شهر گلستان و مینودشت با ۱۵ درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهر گلستان گزارش‌شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.