به گزارش مهر، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران در خصوص سهام عدالت گفت: تا هفته دوم اسفند سود سهام مشمولان سهام عدالت پرداخت خواهد شد.

رییس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه سهام عدالت متعلق به یک دوره یا دولت نیست و نباید با موارد سیاسی کام مردم را تلح کرد لذا همه گرایش های سیاسی کشور در شکل گیری سهام عدالت دخیل بودند و همه تلاش داشتند که ذائقه مردم را تلخ نکنند.

وی افزود: دولت هفته گذشته در مورد اصلاح سبد سهام اعلام کرد و عده ای حمله کردند که سهام عدالت آل رفت در حالیکه مصوبه اصلاح سبد سهام در جهت شفاف سازی و بهبود سهام است تا مشمولان از سهام بهتری برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: اگر دولت قرار است در پالایشگاهها باشد باید سهم دولت در همه یکسان باشد و قرار شد دولت در همه پالایشگاهها بیست درصد سهام داشته باشد که این ارزش سهام عدالت را بالا برد.

به گفته پوری حسینی، سبد سهام با دقت مراقبت شده و ارزش آن کم نشده است. با پایان پذیرفتن ده سال باید مجموعه اقداماتی برای ساماندهی سهام عدالت انجام دهیم که سه مرحله در نظر گرفته شده که مرحله اول ارایه و صدور صورتحساب برای مشمولان است تا سود آن مشخص شود ولی مراحل بعد هنوز نهایی نشده است.

وی اظهار داشت: پیش بینی صندوق هایی تشکیل سود و یونیت صندوق ها به مشمولان داده شود و مرحله بعد هم ارایه اوراق سهام به مردم خواهد بود پس ارایه صورتحساب با ورقه سهام متفاوت است پس هنوز وقت خرید و فروش سهام فرا نرسیده است.

وی افزود: برای پاسخگویی مشمولانی که با اینترنت آشنایی ندارند شماره تلفن ٨٣٣٣٨ در دسترس است و می توانند سوالات را مطرح کرده و به صورت پیش فرض پاسخ بگیرند. لذا افراد می توانند تماس حاصل کنند. در ساعات اداری اپراتورها پاسخگو هستند.

وی افزود: سامانه سهام عدالت اکنون فعال است ولی صفحه صورتحساب هنوز بالا نیامده است و بخش نهایی کار البته بارگذاری صفحه صورتحساب است.

پوری حسینی گفت: سخت افزار لازمه و دستگاهها نصب شده و صورتحساب ٤٩ میلیون و ٢٢٦ هزار نفر را آماده کرده اند و سیستم برای پاسخگویی ٥٠ میلیون نفر آماده شده است که اوایل هفته آینده تا دوشنبه رونمایی خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.