به گزارش تسنیم؛ در جریان معاملات بهمن ماه بورس طی ۲۱ روز کاری ارزش معاملات در مقایسه با دی ماه سال جاری ۱۱ درصد افزایش یافت و از ۴۰۶۱۰ میلیارد ریال به ۴۴۹۸۸ میلیارد ریال رسید. همچنین حجم سهام معامله شده از ۲۰۱۸۰ میلیون سهم به ۲۰۲۰۹ میلیون سهم افزایش یافت.

همچنین در بهمن ماه امسال، دفعات معاملات سهام برابر با ۱۹ درصد بوده که در مقایسه با دی ماه گذشته افزایش یافت و از ۱۰۱۳۷۸۲ دفعه به ۱۲۰۶۹۱۹ دفعه رسید.

شاخص بورس نیز بهمن ماه به میزان ۱۷۸۳ واحد افت کرد و ۲ درصد کاهش یافت و از ۷۹۳۸۲ واحد به ۷۷۵۹۹ واحد رسید.

افزون بر این؛ ارزش بازار هم در پایان بهمن ماه به میزان ۸۵۸۴۹ میلیارد ریال افت برابر با ۳ درصد کاهش یافت و از ۳۳۴۳۷۱۷ میلیارد ریال به ۳۲۵۷۸۶۷ میلیارد ریال رسید.

بررسی صنایع از نظر ارزش بازار نیز در ماه گذشته نشان می‌دهد گروه محصولات شیمیایی با در اختیار داشتن ۲۹ شرکت و ارزش بازار ۶۶۲ هزار میلیارد ریالی در رتبه اول قرار دارد، فلزات اساسی با ۳۴۱ هزار میلیارد ریال وگروه بانکها، موسسات اعتباری و سایر نهادهای پولی با ۳۲۵ هزار میلیارد ریال و رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

همچنین بر اساس معاملات نرمال، در این ماه ارزش سهام خریداری شده اشخاص حقوقی در حدود ۱۷۹۱۸ میلیارد ریال و معادل ۴۸ درصد از کل خرید ها بود، در حالی که ارزش سهام فروخته شده آنها ۱۷۴۲۴میلیارد ریال و در حدود ۴۷ درصد از کل فروش ها بود.

بر این اساس در ماه گذشته سرمایه گذاری خالص اشخاص حقوقی به میزان ۴۹۵ میلیارد ریال شد و در عین حال میزان خرید و فروش سهام اشخاص حقیقی به ترتیب ۵۱ و ۵۲ درصد از ارزش خرید و فروش بود.

این گزارش می افزاید: نسبت P / E بازار نیز در بهمن ماه امسال برابر با ۷.۰۲ مرتبه بوده است و تطبیق سود (زیان) پیش بینی شده شرکتها در این ماه نسبت به ماه قبل نشان می دهد تعداد ۱۴۶ شرکت با افزایش، تعداد ۹۲ شرکت با کاهش و بقیه شرکتها برابر با ۷۲ شرکت، تغییری در سود (زیان) پیش بینی شده نداشته اند.

همچنین سود و زیان پیش بینی شده شرکتها در پایان بهمن ماه برابر با ۴۰۰ هزار میلیارد ریال است که نسبت به دی ماه گذشته معادل ۲۴۵۵۹ میلیارد ریال کاهش نشان می دهد. بعلاوه این که در پایان بهمن ماه ۹۵ متوسط سود(زیان) خالص شرکت های بورسی به ازای هر سهم برابر با ۳۰۶ریال می باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.