به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، یک روزنامه دولتی در چین نوشت تلاش واشنگتن برای استفاده نظامی از دریای جنوبی چین و "رام کردن اژدها" ممکن است موجب شود پکن در این منطقه مورد مناقشه، سامانه‌های دفاعی خود را مستقر کند.

این مطلب در حالی نوشته شده است که تنش‌ها بین واشنگتن و پکن در دریای جنوبی چین افزایش یافته است. دریای جنوبی چین یک منطقه استراتژیک است که راه‌های دریایی بسیاری از آن می‌گذرد و منابع طبیعی غنی دارد.

روزنامه دولتی "گلوبال تایمز" چین نوشت: "آیا گشت‌زنی‌های مداوم قایق‌های محافظ کشتی‌های باری آمریکا در این منطقه، نظامی سازی دریای جنوبی چین به حساب نمی‌آید؟ آیا اظهارات مقامات ارتش آمریکا مبنی بر این‌که تمامی این اقدامات به منظور هشدار برای چین انجام شده است، تهدید مستقیم نظامی نیست؟"

نگارنده این مطلب با اشاره به گفتگوهای چین با کشورهای همسایه ویتنام و فیلیپین که به منظور بازسازی روابط برگزار می‌شود، نوشت: "اکنون دریای جنوبی چین آرام است."

در اوایل ماه فوریه، نیروی دریایی آمریکا چند کشتی شامل یک ناو هواپیمابر و یک ناوشکن را به بهانه انجام مانورهای عادی به دریای جنوبی چین فرستاد.

وزارت خارجه چین این اقدام را "تهدیدآمیز" خواند و اعلام کرد این اقدام برای امنیت و حاکمیت کشورهای اطراف مخرب است.

نگارنده این مطلب به طور ویژه به حضور نیروی دریایی آمریکا در آب‌های مورد مناقشه اشاره کرد. با این‌حال، این مطلب پیامی کلی را برای آن دسته از فرماندهان ارتش آمریکا به همراه داشت که در اظهارات خود، احتمال کاهش تنش‌ها بین چین و آمریکا را اندک توصیف کرده بودند.

در این مطلب آمده است: تا زمانی که آمریکا اقدامات تحریک‌آمیزی در این منطقه انجام ندهد، صلح در دریای جنوبی چین برقرار خواهد بود. در صورتی که ارتش آمریکا بر این ادعای خود مبنی بر این‌که می‌تواند اژدهای چین را رام کند، اصرار بورزد، آن‌ها تمام سامانه‌های تسلیحاتی پیشرفته چین را در دریای جنوبی چین مشاهده خواهند کرد.

در ادامه این مطلب آمده است: "دریای جنوبی چین، دریای کارائیب نیست. این منطقه، جایی نیست که آمریکا در آن بی‌ملاحظگی کند. ژنرال‌های ارتش آمریکا اعلام کرده اند هر زمان که لازم باشد آماده نبرد هستند. ارتش چین نیز در حال آماده شدن است."

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.