به گزارش ایرنا، ‌علی پورعلی مطلق بعد از ظهر شنبه در همایش سراسری مجریان انتخابات ۱۳۹۶ افزود: اقلام مورد نیاز انتخابات آینده، از تیر امسال فراهم و بیش از ۲۰۰میلیون تعرفه تهیه شده است.

وی ادامه داد: تهیه تعرفه ها یکی از موضوعاتی بود که در گذشته از چالش های انتخابات به شمار می رفت و گاهی تعرفه ها جعل و کپی می شد اما یکی از شاخص های انتخابات پیشین این بود که تعرفه ها قابل جعل نبود و کسی نمی تواند بگوید تعرفه ها نرسیده و یا کم داریم.
دبیر ستاد انتخابات کشور با یادآوری برگزاری انتخابات میان دوره ای در چهار حوزه انتخابیه اصفهان، اهر، مراغه و بندرلنگه افزود: با توجه به جدول زمان بندی، سه انتخابات پیش رو داریم که ثبت نام انتخابات میاندوره ای از فردا- یکشنبه- آغاز می شود.
پورعلی مطلق افزود: با توجه به این که انتخابات ریاست جمهوری را نیز داریم و صلاحیت رسیدگی به کاندیداها با فرمانداری ها نیست اما حساسیت این انتخابات بالاست؛ بنابراین اگر یک شعبه با مشکل مواجه شود و در زمان مقرر نتایج آن اعلام نشود کل حوزه های انتخابیه با مشکل مواجه خواهند شد. باید منتظر باشیم تا دورترین شعبه اخذ رای را نیز دریافت کنیم و تا زمانی که وزیر کشور نتایج را اعلام نکند، اعلام رسمی نخواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در دو دوره انتخابات گذشته، همایش های استانی برگزار کردیم و در 31 استان با حضور مربیان، آموزش هایی را در زمینه حقوقی، اجرایی، امنیتی و حفاظتی به مجریان انتخابات ارائه و همین سبب شد تا کمترین مشکلات در انتخابات را شاهد باشیم.
دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: برای اولین بار در تاریخ انتخابات، امروز همه مجریان در تالار وزارت کشور جمع شده اند و این نشان از حساسیت بالای انتخابات دارد. توجه به همین حساسیت ها سبب شد تا در انتخابات گذشته مشکل نداشته باشیم و مجریان وظیفه خود را به نحو احسن انجام دادند. بخشدارن و فرمانداران هم هیچ گونه شائبه طرفداری از کاندیدایی را ایجاد نکردند.
پورعلی مطلق تاکید کرد:‌ در قانون انتخابات جواب استعلام ها از سوی مراجع باید مستقیما به فرمانداران و بخشداران که رییس هیات اجرایی هستند، داده شود و همچنین عدم سوء پیشینه که سه ماه اعتبار دارد. لازم است تا فرمانداران و بخشداران انجام آن را به تعطیلات نوروز موکول نکنند چرا که دستگاه ها نمی توانند استعلام دهند؛ پس باید مدیریت شود و اگر این موضوع حل نشود مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.
وی ادامه داد: در این مرحله هم یک هیات اجرایی خواهیم داشت و هیات های اجرایی باید چهار برابر معتمد داشته باشند؛ فرمانداران همه آنها را بشناسند و امین و قانون مدار بدانند.
پورعلی مطلق یادآور شد: مرکز آمار ایران، مرجع اصلی اعلام واجدان شرایط انتخابات است که قرار شده در پانزدهم اسفند امسال آن را اعلام کند؛ بنابراین فرماندارن و بخشداران هیچ گونه آماری را تا قبل از اعلام نهایی مرکز آمار اعلام نکنند تا ایجاد مشکل نکند.
دبیر ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: از همه همکاران می خواهم همان شعارهایی که در انتخابات گذشته بر آن میثاق بستیم که اخلاق مد نظر باشد، راست گویی، قانون مداری و امانتداری سرلوحه کار قرار دهند تا حماسه دیگری خلق شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.