به گزارش تسنیم به نقل از المیادین، در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به منزل شهروندان یمنی در بخش عتمه در استان ذمار واقع در مرکز یمن، ۶ تن از حمله ۳ زن به شهادت رسیدند.

درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن در اطراف کوه النار در شرق بخش المخار در غرب استان تعز از سر گرفته شد.

یک منبع نظامی گفت که در پی این درگیری‌ها که ساعاتی بعد از دفع حملات مزدوران منصور هادی به سمت کوه جبل‌النار صورت گرفت، ده‌ها تن از مزدوران به هلاکت رسیدند.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی بارها منطقه و مدارس العمری در بخش ساحلی ذباب در جنوب غرب استان تعز را هدف قرار دادند.

یگان توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مراکز تجمع مزدوران منصور هادی در منطقه الجبیل در غرب پادگان الفرضه و منطقه النشیف و تحرکات آن‌ها را در کوه الشبکه گلوله‌باران کردند.

همچنین در پی حملات توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مجتمع الصومعه در شرق استان البیضا در مرکز این کشور، شماری از مزدوران و عناصر گروه تروریستی القاعده به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

یک منبع نظامی گفت که در پی دفاع حمله نظامیان سعودی و مزدوران منصور هادی به سمت منطقه الشبکه از سوی نیروهای یمنی، شماری از آن‌ها به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

وزارت دفاع یمن روز گذشته اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور، یک فروند جنگنده اف - ۱۶ متعلق به ائتلاف متجاوز سعودی را که در حال پشتیبانی از پیشروی نیروهای سعودی به سمت پایگاه الشبکه در نجران بود، سرنگون کردند.

این در حالی است که ائتلاف متجاوز سعودی مدعی شد که این جنگنده اردنی به دلیل نقص فنی در استان خباش در نجران سقوط کرده و خلبان آن نجات پیدا کرده است.

تک تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک تک‌تیرانداز سعودی را در پایگاه علیب به هلاکت رساندند.

همزمان با این تحول، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دژهای نظامیان سعودی در پایگاه القیاده در منطقه الشرفه در نجران را هدف حملات راکتی و توپخانه‌ای خود قرار دادند.

تک‌تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی دو نظامی سعودی را در العبادیه و مرکز عفره به هلاکت رساندند و همزمان جنگنده‌های ائتلاف متجاوز وادی جاره در منطقه الخوبه را بمباران کرد.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین مراکز تجمع نظامیان سعودی در بوابة الموسم و دو پایگاه مسیحه بن لادن و ملحمه در جیزان را هدف حملات راکتی و توپخانه‌ای خود قرار دادند.

نیروهای یمنی همچنین مراکز تجمع ارتش سعودی در شرق بازار الربوعه را گلوله‌باران کردند.

در مقابل جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی دو بار کوه ثیا در منطقه الربوعه در عسیر را هدف قرار دادند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین ۹۴ حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.