به گزارش ایرنا، ارتشبد شایگو امروز (جمعه) در مسکو گفت: روسیه با فروش تولیدات نظامی به بیش از ۶۰ کشور از نظر میزان صادرات تسلیحات و فناوری دفاعی پس از آمریکا جایگاه دوم جهانی را دارد.
پایگاه رادیو روسی اسپوتنیک به نقل از سخنان وی نوشت: در دهه اخیر توانستیم صادرات نظامی را به صورت قابل ملاحظه ای افزایش دهیم و اکنون روسیه با اطمینان از فرانسه، آلمان و انگلیس پیشی گرفته است.
وی ادامه داد: رقم فروش صنایع نظامی روسیه سالانه ۱۳ الی ۱۵ میلیارد دلار است.
شایگو تأکید کرد که روسیه کوشش می‌کند، جغرافیای همکاری‌های بین‌المللی نظامی-فنی خود را گسترش یابد.
وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد: در جنوب آسیا، منطقه آسیا و اقیانوسیه و خاور دور به بازارهای هند، چین، ویتنام، مالزی، اندونزی، میانمار، بنگلادش و تایلند تکیه می شود و با کشور های آمریکای لاتین و حوزه کارائیب نیز مشارکت فعالانه داریم.
وی اما گفت که تعامل با کشورهای اروپایی بنا به خواسته آنها از مارس 2014 به حال انجماد در آمده است.
شایگو در پایان اظهار کرد: در مجموع می‌توان گفت که با وجود شماری عوامل منفی، همکاری های نظامی-فنی فدراسیون روسیه با کشورهای دیگر چشم انداز خوبی برای گسترش فزاینده دارد.
براساس تازه ترین بررسی های موسسه تحقیقاتی صلح بین المللی استکهلم که روز دوشنبه اتنتشار یافت، آمریکا با حدود 33 درصد و روسیه حدود 23 درصد دو کشور برتر بازار فروش جنگ افزار در جهان هستند و سپس چین، فرانسه و آلمان به ترتیب در ردیف های بعدی قرار دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.