به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری، در حاشیه سفر هیات تجاری،بازرگانی واقتصادی استان به سرپرستی محمدرضاصالحی استاندار خراسان شمالی به آلمان، روز جمعه از پروفسورسمیعی برترین جراح مغزو اعصاب جهان دعوت بعمل آمد تا به استان خراسان شمالی سفرکند و از نزدیک درجریان کارهای انجام شده در بخش بهداشت و درمان استان قراربگیرد.
دکترگلمکانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در حاشیه دیدار هیات اقتصادی خراسان شمالی از آلمان در دفترکار پروفسور سمیعی واقع در مرکز نوروساینس شهر هانوفر با ایشان ملاقات کرد و پیام دعوت استاندارخراسان شمالی را برای سفربه استان به پروفسور سمیعی ابلاغ کرد که این دعوت بااستقبال گرم ایشان مواجه شد.
در این دیدار پروفسورسمیعی ضمن تشریح دستاوردهای علمی و پزشکی خود و اقداماتی که در زمینه توسعه علم در دنیا انجام داده است، از تاسیس مرکز تخصصی بزرگتر و پیشرفته تر ازآنچه در آلمان و شهر هانوفر ساخته شده است در میهن عزیزمان ایران خبر داد و اظهار امیدواری کرد ارتباط دانشگاه ها و دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با این مرکز فراهم گردد.
وی از افتخارآفرینی ایرانیان درعرصه علوم مختلف در دنیا گفت و افزود: توجه ایرانیان از دیر باز به مقوله علم و اهمیت آن در زندگی بشر در دنیا زبانزد است و این خصیصه جایگاه ایرانیان را نزد ژرمن ها برجسته کرده است و پتانسیلی قوی برای پیشرفت ایران و ایرانی است.
بر اساس این گزارش، این دیدار به همت مهدی شهریاری سرکنسول محترم جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت هماهنگ شده بود.
شماری از مدیران و فعالان اقتصادی خراسان شمالی در نخستین سفر اروپایی خود از هفته گذشته در پسابرجام، جذب سرمایه های خارجی و ایرانیان مقیم خارج را با هدف ایجاد رونق و تحرک آفرینی در حوزه اقتصاد، بهره گیری از فرصت های موجود و عملیاتی کردن ظرفیت های مغفول این خطه، هدف گرفته اند.
این هیئت اقتصادی به ریاست استاندار و با حضور جمعی از فعالان بخش خصوصی با عزیمت به دو کشور آلمان و فرانسه می کوشند با معرفی فرصت های سرمایه گذاری این استان به صاحبان صنایع و سرمایه اعم از شرکت های خارجی و ایرانیان مقیم اروپا، هم چنین بازاریابی برای محصولات تولیدی بومی این خطه، گام دیگری برای توسعه ظرفیت های اقتصادی و رونق بیشتر عرصه کار و تولید بردارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.