به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، معصومه ابتکار در این مراسم ابراز امیدواری کرد: این نهال کاری منجر به تحکیم همکاری های محیط زیستی میان ملل و کمک در حل چالش های این حوزه در جهان شود.
وی با بیان اینکه درختکاری در ایران، دارای پیشنیه فرهنگی و سنتی است، گفت: با توسعه این فرهنگ می توان گامی مهم برای مقابله با بیابان زایی برداشت.
در ادامه، اریک سولهام رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد با بیان برخی خاطرات خود از مراسم های مختلف درختکاری در جهان، گفت: درختکاری باید به صورت فعالیتی فراگیر در جهان توسعه داده شود.
دانیل کالخا مدیرکل محیط زیست اتحادیه اروپا نیز ابراز امیدواری کرد:انجام چنین اقدام هایی هم در ایران و هم در سایر نقاط جهان استمرار داشته باشد تا هم در حل مسائل محیط زیست و هم در گسترش صلح و دوستی در جهان و در میان ملل مختلف موثر باشد.
گالتی وزیر محیط زیست ایتالیا نیز با استقبال از انجام این مراسم، گفت: حتما در آینده ای نزدیک به ایران باز می گردم و از این باغ دیدن می کنم تا ببینم این نهال ها در چه موقعیتی هستند.
وی ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک شاهد استمرار و توسعه این اقدام ها به عنوان یکی از ابزارهای برای تقویت توافق آب و هوا پاریس باشیم.
گالتی با اشاره به اینکه درختان نماد حیات هستند، اظهار کرد: توسعه درختکاری در جهان به قوام ملل و حیات آن ها کمک می کند.
کاشت این درختان در حاشیه آئین افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست در محل پردیسان انجام شد که با برخورداری از تکنولوژی نوین هلندی که منجر به صرفه جویی در آب می شود، صورت گرفته است.
شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محبط زیست صبح امروز با حصور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، حجت السلام والسلمین انصاری معاون حقوقی رییس جمهوری، در محل دایمی نمایشگاه خای تهران افتتاح شد و تا ٩ اسفندماه ادامه دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.