به گزارش تسنیم، در حالی که بازار نفت تقویت شده و ذخیره نفت برای فروش آن در آینده فاقد توجیه اقتصادی شده، و کاهش عرضه نفت فرصت های صادراتی جدیدی را برای کشورهایی که در توافق کاهش تولید نقش ندارند ایجاد کرده، تجار در حال خالی کردن گران ترین انبارهای ذخیره نفت نگهدارنده نفت خام آمریکا هستند.

این می تواند به معنای پایان بازی تجاری دو ساله ای باشد که در جریان جنگ بین المللی قیمت ها و دوران مازاد عرضه جهانی نفت در جریان بود. همچنین این همان چیزی است که بزرگترین صادر کنندگان نفت جهان خواهان آن هستند؛ یعنی کاهش میزان ذخایر نفت آمریکا و جهان.

از هیوستون تا لوئیزیانا تا نفت ذخیره شده بر روی دریا در خلیج مکزیک، تجار شروع به خارج کردن نفت از ذخایر کرده اند زیرا افزایش قیمت نفت برای تحویل در کوتاه مدت موجب شده تا سود نگهداری فروش نفت برای فروش در آینده کاهش یابد.

این روند موجب شده تا میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته افزایش اندکی را تجربه کند. اما اگر روند افزایش قیمت نفت برای تحویل های کوتاه مدت ادامه یابد، میزان ذخایر بیش از گذشته کاهش خواهد یافت.

سندی فیلدن، مدیر تحقیقات نفت و فرآورده های نفتی در موسسه مورنینگ استار گفت: «اکنون تجار انگیزه ای برای ذخیره نفت ندارند.»

وی افزود: «آنچه رخ خواهد داد این است که بخشی از این نفت ذخیره شده به پالایشگاه ها خواهد رفت، اما مقدار بالایی هم صادر خواهد شد.»

برای اینکه ذخیره سازی نفت سودده باشد، باید تفاوت بین قیمت نفت برای تحویل در ماه های آینده به اندازه ای بالا باشد که هزینه های اجاره انبارهای ذخیره را تامین نماید. در طی ۲ سال گذشته، با توجه به سودده بودن این کار، تجار آمریکایی به ذخیره سازی نفت روی آورده بودند.

یکی از گرانقیمت ترین گزینه ها، نگهداری نفت بر روی دریاست. اما در طی سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، وضعیت بازار نفت به گونه ای بود که حتی نگهداری نفت در برخی از تانکرها نیز سودده شده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.