به گزارش مهر، محمد علی نجفی استاندار گیلان، جاوید قربان اف مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان، سیروس شفقی فرماندار شهرستان رشت، یونس رنجکش فرماندار آستارا، سرهنگ نوذر مرادی فرمانده هنگ مرزی آستارا و عباس نظری مدیرکل امور بین‌الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران عصر پنجشنبه از نوار مرزی، پل ریلی مشترک ۸۰ متری و سه دهنه مرزی و همچنین محل احداث پایانه بار راه آهن آستارای جمهوری اسلامی ایران بازدید کرده و در جریان روند اجرای این پروژه بین المللی قرار گرفتند.

استاندار گیلان در جریان این بازدید با بیان اینکه جمهوری آذربایجان خواستار سرمایه گذاری در پروژه راه آهن رشت -آستارا است، اظهار کرد: ایستگاه بارانداز راه آهن آستارا-آستارا در آستارای ایران در حال احداث است و اتمام کامل ساخت این پروژه به روابط دو کشور تحرک می بخشد.

محمد علی نجفی از راه آهن آستارا-آستارا به عنوان کریدور شمال-جنوب یاد کرد و گفت: با بهره برداری از پروژه بین المللی راه آهن آستارا، هزینه های رفت وآمد کاهش پیدا کرده و توسعه اقتصادی را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه جمهوری آذربایجان طبق وعده های داده شده ۸.۵ کیلومتر خود را در آستارای این کشورعملیاتی کرده و کار پل مشترک ریلی نیز در مرحله اتمام است، گفت: بخشی از این پروژه بین المللی در خاک آستارای ایران قرار دارد که عملیات زیر ساختی آن با جدیت در حال انجام است. استاندار گیلان با اشاره به اینکه راه آهن بین المللی گیلان بخش مهمی از طرح های جمهوری اسلامی ایران برای تکمیل شاهراه مواصلاتی و ترانزیتی شمال-جنوب است، اظهار کرد: پروژه خط آهن آستارا-آستارا از جمله کارهایی بزرگی است که پس از چندین دهه تلاش در دولت تدبیر و امید به ثمر نشست و در ماه های آینده شاهد افتتاح این پروژه بین المللی مهم خواهیم بود.

نجفی از اعلام آمادگی سرمایه گذاری سرمایه گذاران آذری در ساخت ترمینال وهمچنین هتل در آستارای ایران خبر داد و گفت: راه آهن تهران به رشت زمانی اقتصادی و به صرفه می شود که این پروژه به بنادر بین المللی آستارا و انزلی متصل شود.

وی تصریح کرد: راه آهن آستارا-آستارا سبب می شود که شمال ایران و در رأس آن استان گیلان و بندر مرزی آستارا به یک هرم بزرگ توسعه در حوزه مسافری، صادرات، واردات و ترانزیت کالا تبدیل شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.