به گزارش مهر، محمود واعظی دقایقی پیش در بدو ورود به استان در فرودگاه ارومیه در گفتگو با خبرنگار مهر بر گسترش همکاریهای دوجانبه کرد و اظهارداشت: در همایش دو روزه اقتصادی ایران و آذربایجان غربی در ارومیه راه های گسترش همکاریهای بررسی می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همایش اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان که امشب در ارومیه برگزار می شود، تدوین نهایی تفاهمنامه همکاریهای دو کشور است و ۱۰ روز دیگر به امضاء رئیس جمهور دو کشور خواهد رسید.

واعظی افزود: در این همایش در خصوص مباحث مهمی هم چون حمایت از سرمایه گذاری دو طرف، استاندارد، بهداشت، محیط زیست، راه آهن آستارا و روابط بین بازرگانان دو طرف بحث و تبادل نظر خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت استانهای مرزی در بهبود مبادلات کشورها گفت: آذربایجان غربی و اردبیل می توانند نقش مهمی در پیشرفتهای اقتصادی و تجاری دو طرف ایفا کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به نقش آذربایجان غربی در افزایش مبادلات ایران و آذربایجان اشاره کرد و گفت: محصولات با کیفیت کشاورزی و صنعتی این استان صادرات اصلی ایران به آذربایجان خواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد و صنایع آذربایجان برای شرکت در همایش اقتصادی ایران و آذربایجان که امشب در ارومیه برگزار می شود وارد فرودگاه ارومیه شده و مورد استقبال استاندار و مسئولان استانی قرار گرفتند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.