به گزارش مهر، محمود واعظی پنجشنبه شب در همایش تجاری ایران وآذربایجان در ارومیه با بیان اینکه روابط دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان در ابعاد مختلف به سرعت در حال گسترش است افزود: با توجه به اینکه رئیس جمهور آذربایجان به دعوت روحانی دو هفته آینده به ایران سفر می کند پیش بینی شده تا ۵ تا ۸ سند همکاری مشترک به امضا برسد.

وی با بیان اینکه توسعه روابط دو کشور بسیار راهبردی است افزود: ایران و آذربایجان از نظر قومی، فرهنگی، دینی و تاریخی مشترکات زیادی دارند عنوان کرد: این مشترکات امروز یکی از پشتوانه های اصلی توسعه روابط همه جانبه دو کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی پنجشنبه شب در همایش تجاری ایران وآذربایجان در ارومیه با بیان اینکه روابط دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان در ابعاد مختلف به سرعت در حال گسترش است افزود: با توجه به اینکه رئیس جمهور آذربایجان به دعوت روحانی دو هفته آینده به ایران سفر می کند پیش بینی شده تا ۵ تا ۸ سند همکاری مشترک به امضا برسد.

وی با بیان اینکه توسعه روابط دو کشور بسیار راهبردی است افزود: ایران و آذربایجان از نظر قومی، فرهنگی، دینی و تاریخی مشترکات زیادی دارند عنوان کرد: این مشترکات امروز یکی از پشتوانه های اصلی توسعه روابط همه جانبه دو کشور به شمار می رود.

واعظی با تاکید بر اینکه امروز بسترهای لازم برای ارتقای روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور بواسطه امضای اسناد تجاری فراهم شده است گفت: روابط دو کشور به سرعت در حال توسعه است و برای تداوم این امر اگر سند همکاری لازم باشد مورد بررسی و توافق قرار می گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از اسناد به امضا رسیده بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان در سالهای اخیر به عنوان یکی دیگر از پشتوانه های توسعه روابط دو کشور نام برد و افزود: برای تداوم این امر اگر سند همکاری لازم باشد مورد بررسی و توافق قرار می گیرد.

واعظی با بیان اینکه به منظور تسهیل در مبادلات تجاری در اوایل سال بعد امکان صادرات کالا از طریق حمل و نقل ریلی مرز آستارا آغاز می شود عنوان کرد: یکی از موافقتنامه های مدنظر حمایت و جلب سرمایه گذاری در هر دو کشور است که بزودی اجرایی می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه آذربایجان غربی ظرفیت و پتانسیل های بالایی در زمینه های اقتصادی دارد اظهارداشت: امیدواریم همایش امروز فرصتی برای بررسی راهکارها و تدوام همکاریها باشد.

واعظی با بیان اینکه هم اکنون روابط حمل و نقل، گردشگری بین دو کشور در حال توسعه است گفت: در آینده نزدیک کشور جمهوری آذربایجان زمینه اخذ ویزا برای مسافران ایرانی از تمامی مبادی خروجی را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امسال رشد تجاری دو کشور به ۷۰ درصد رسیده است گفت: در سالهای اخیر سرمایه گذاری خوبی تجاری بین دو کشور با استفاده از ایجاد شرکت های تجاری ایجاد شده است که امیدواریم در جریان سفر رئیس جمهور آذربایجان به ایران زمینه امضای تفاهم نامه توسعه حجم سرمایه گذاریها بین دو کشور فراهم شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.