به گزارش عصر ایران؛ باخت به خاطر گل به خودی بسیار سخت‌تر از باخت با گل‌های حریف است. ما ایرانی‌ها این روزها بهتر از هر فردی در جهان درد گل به خودی را می‌فهمیم. این روزها وقتی تیم‌های فوتبال ما مجبور هستند به خاطر گل به خودی عده‌ای در ماجرای آتش زدن سفارت عربستان در تهران در کشور سومی میزبان تیم‌های سعودی باشند، می‌فهمیم گل به خودی چقدر سخت است.

این گل به خودی باعث شد تا عربستانی که خود عامل بسیار از ناآرامی‌های منطقه است ایران را متهم به ناامن بودن کند. آنها می‌گویند برای حضور در ایران و بازی فوتبال امنیت نداریم. گل به خودی حمله کنندگان به سفارت عربستان باعث شد آل سعود مظلوم واقع شود.

به همین راحتی یک ندانم کاری (انشالله ندانم کاری) می‌تواند برای یک کشور در زمین سیاست و ورزش دردسر درست کند. اگر این افراد می‌گذاشتند دیپلماسی و سیاستمداران کار را پیش ببرند قطعا دیروز استادیوم آزادی میزبان صدهزار تماشگر پرسپولیسی بود. استقلال خوزستان مجبور شد در عمان از حریف عربستانی خود میزبانی کند. هفته آینده نیز استقلالی‌ها به آزادی می‌رفتند تا میزبان تیم از عربستان باشند. حتی بسیاری از کسانی که آرزوی رفتن به حج را داشتند هم می‌توانستند بعد از سال‌ها انتظار حاجی شوند.

امان از گل به خودی، امان!

نمونه دیگر این گل به خودی را این روزها اهالی سینما درک کرده‌اند. مسعود خان فراستی منتقد سینما که بعد از حضور در برنامه هفت تبدیل به مرد شماره یک نقد در این حوز شد، گل به خودی بزرگی به سینما و سینماگران زده است. این منتقد سینمایی با حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس از فیلم‌های سینمایی به ویژه گشت ارشاد 2 انتقاد کرده و گفته است این فیلم را نمی‌شود با خانواده دید.

این حرف‌های آقای فراستی باعث شد تا سید صادق طباطبایی نژاد نایب رئیس کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی بگوید :« با توجه به حرف‌های فراستی قرارشد، فیلم گشت ارشاد 2 قبل از اکران توسط کمیسیون دیده شود.»

فراستی در ادامه حرف‌هایش در مجلس گفته است: «اکنون با وجود اعمال ممیزی‌ها، شاهد تولید فیلم‌های بسیاری بدون رعایت شئونات بوده و حتی به تازگی فیلمی که برای زنان کلاه گیس گذاشته‌اند، ساخته شده است. اشاره فراستی به فیلم کاناپه ساخته کیانوش عیاری است.

در حالی که سینماگران در این سال‌ها تلاش کرده‌اند راهی پیدا کنند که جلوی ممیزی‌های دولتی و غیر دولتی بر فیلم‌های خود را بگیرند یک منتقد سینما می‌آید با یک گل به خودی تمام رشته‌های آن را پنبه می‌کند.

گل به خودی جناب فراستی صدای سینما گران را بلند کرده است که مهم‌ترین آن از سوی حمید فرخ نژاد بود.

فرخ نژاد با انتشار نامه سرگشاده در اینستاگرام خطاب به فراستی نوشت: «داری چیکار میکنی با خودت مرد؟ کجا داری میری؟ خدا شاهده دلم گرفت، نوشتن جون کلامو ادا نمیکنه، اینی که میگم به ولله تحقیر توش نیست ولی دلم بحالت سوخت، با خودم گفتم اگه قراره پیر شیم و غم نون به آدم فروشی بکشونتمون، بارالها خودت ترتیبمونو بده تا هنوز واسه خاطر نون مجبور نشدیم چارپایه‌کش اعدامی شیم، خودت آقایی کن و خلاصمون کن.»

داستان گل به خودی داستان عجیبی است. برخی گل به خودی‌ها به سادگی جبران نمی‌شود. کاش می‌شد به خودمان کمتر گل بزنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.