به گزارش ایرنا، روزنامه دیلی تلگراف نوشت: مقامات رسمی فرانسه هفته گذشته به مقامات ارشد دانشگاه آکسفورد پیشنهاد دادند که این دانشگاه برای استمرار دریافت کمک‌هزینه از اتحادیه اروپا، شعبه‌ای را در پاریس افتتاح کند.
این روزنامه انگلیسی افزود: فرانسوی‌ها به مقامات دانشگاه آکسفورد گفته‌اند که بازگشایی یک شعبه در پاریس سبب می‌شود تا این دانشگاه بتواند از مزایای فرانسه به‌عنوان عضو اتحادیه اروپا بهره‌مند شود.
به گفته این روزنامه انگلیسی، همین پیشنهاد به سایر دانشگاه‌های انگلیس نیز ارائه‌شده است.
دیلی تلگراف نوشت: در صورتی‌که دانشگاه آکسفورد و سایر دانشگاه‌های انگلیس با طرح فرانسه موافقت کنند، کار تأسیس شعب فرانسوی آنها از سال 2018 آغاز خواهد شد.
این روزنامه انگلیسی افزود: یک سخنگوی دانشگاه آکسفورد با بیان اینکه هنوز تصمیم قطعی در این رابطه اتخاذ نشده است، گفت: آکسفورد، در طول تاریخ ۷۰۰ ساله‌اش یک دانشگاه بین‌المللی بوده و مصمم است که درهایش به روی دنیا باز باشد.
دیلی تلگراف ادامه داد: 'ژان-مایکل بلنکور' مدیر کل سابق وزارت آموزش فرانسه نیز تائید کرد که تلاش‌ها برای جذب دانشگاه‌های برجسته انگلیسی برای تغییر مکان به فرانسه در جریان است.
این روزنامه انگلیسی افزود: بلنکور که اکنون رئیس مدرسه اقتصاد «ای اس اس ای سی» فرانسه است همچنین عنوان کرد که این طرح در مراحل اولیه به سر می‌برد اما این پیشنهاد به‌صورت هم‌زمان با دولت فرانسه و کمیسیون اروپا پیگیری می شود.
دیلی تلگراف به نقل از وی نوشت: این‌یک اقدام نمادین است تا بگوییم که پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، ما می‌خواهیم پل بسازیم و اینکه زندگی آکادمیک ارتباطی با موضوعات سیاسی ندارد.
به گفته دیلی تلگراف، کمک‌ هزینه اتحادیه اروپا برای انجام پروژه در دانشگاه‌های انگلیس در حدود ۲ میلیارد پوند برآورد می‌شود که این رقم می‌تواند برای تأسیس شعبه در فرانسه وسوسه‌انگیز باشد.
دیلی تلگراف افزود: پیش‌ازاین مقامات فرانسه به بانکداران انگلیسی پیشنهاد تأسیس شعبه در پاریس داده بودند که این مساله با انتقاد برخی سیاستمداران انگلیسی مواجه شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.