به گزارش ایرنا، در بیانیه نخست وزیری عراق که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، درباره این پیام توضیحی نداده است، اما آورده است، در دیدار بوگدانف و العبادی، دوطرف پیرامون موضوع های مورد علاقه از جمله همکاری های دوجانبه در همه زمینه های سیاسی، نظامی، امنیتی و اقتصادی و تجاری بحث و تبادل نظر کرده اند و همچنین آخرین روند تحولات منطقه، جنگ علیه داعش و نبرد در غرب موصل را مورد بررسی قرار دادند.
در این دیدار العبادی روابط با روسیه را در راستای تامین منابع دو ملت دانسته و با اشاره به جنگ علیه داعش گفته که اگر فرزندان عراق تهاجم تروریستی را متوقف نکرده بودند، بحران به سراسر منطقه کشیده می شد.
بوگدانف نیز پس از تسلیم پیام پوتین به العبادی گفت که مسکو بر حمایت از عراق در جنگ علیه تروریسم و نیز تلاش برای تقویت روابط در همه زمینه ها تاکید دارد.
پیش از این جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا نیز که روز دوشنبه وارد بغداد شده بود، با العبادی دیدار و گفت وگو کرد.
متیس هم حمایت آمریکا از عراق را در زمینه های مختلف نظامی، سیاسی، امنیتی و نیز اقتصادی، حتی پس از پایان داعش مورد تاکید قرار داده بود.
با آغاز عملیات آزادسازی بخش غربی شهر موصل از روز یکشنبه، باردیگر نظر قدرت های جهانی به بغداد جلب شده است.
پیش بینی می شود، با پیروزی نهایی بر داعش در این عملیات که عملا پرونده نظامی علیه داعش در این کشور بسته خواهد شد، سیلی از شرکت های بین المللی برای حضور در مرحله بازسازی عراق براه بیفتد.
بخش بزرگی از تاسیسات و زیرساخت های عراق از جمله نیروگاه ها، جاده ها و پل های این کشور در جریان تهاجم داعش از دهم ژوئن 2014 میلادی تا امروز منهدم شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.