به گزارش فارس از رفسنجان، حمید ملانوری جمعه شب در جلسه اضطراری ستاد بحران این شهرستان در فرمانداری اظهار داشت: بارندگی‌های اخیر تا این لحظه خسارت قابل‌ توجهی در شهرستان رفسنجان نداشته است.

وی بیان داشت: سامانه بارشی که به استان کرمان وارد شده در رفسنجان هم می‌بارد در ارتفاعات بالادستی بارندگی‌های بسیار خوبی در حوزه سرچشمه، راویز، و ... داشتیم و سمت نوق و فردوس هم چندین بارندگی خیلی خوب داشتیم.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه بارندگی‌های اطراف سبب شده سیلاب‌هایی به سمت پایین‌دست حرکت کنند و بندهای خاکی همه پر آب شده و آب به سمت پایین‌دست حرکت کند، تصریح کرد: در روستای ناصریه آب وارد پنج منزل مسکونی شده و چند جا محل نگهداری گوسفندان تخریب شده است.

وی یادآور شد: آب در تمام مسیرهای پخش سیلاب جریان دارد و در منطقه کشکوئیه بین مسجد ابوالفضل (ع) و احمدآباد تمام دهانه‌های پل، آب با حجم بالایی در حرکت است.

وی با اشاره به اینکه در بازدید از منطقه با عوامل راهداری اقدامات خوبی انجام شده است، افزود: وضعیت ناصریه نگران‌کننده بود که عوامل جهاد نصر، خاتم‌الانبیاء (ص) و سپاه کمک کردند و اکنون وضعیت مناسب شده و فعلاً خطری متوجه ناصریه نمی‌شود.

ملانوری خاطرنشان کرد: همچنین سمت کشکوئیه بازدید انجام شد و آبی که از دهانه‌های پل قبل از احمدآباد در حرکت است به سمت روستاهایی می‌رود و دهیاری و بخشداری فعال است که اگر حجم آب زیاد شود، بتوانند کنترل کنند.

وی افزود: آن چه مهم است، میزان بارندگی در مناطق کوهستانی بسیار زیاد بوده و در حال حاضر هم بارندگی شدید است، پیش‌بینی می‌شود تا فردا بارندگی داریم.

وی عنوان کرد: در جریان این بارندگی‌ها هفت روستا آب‌شان قطع شد که آب چهار روستا تا ساعت ۱۶ امروز وصل شد و بقیه روستاها در حال تلاش برای وصل آب هستند.

ملانوری ابراز داشت: لوله‌های فلزی که از کرمان انتقال داده شد، سریع آب وصل شد و برق هم که بالای شهرک صنعتی قطع شده بود، وصل و قطعی برق در مناطق وجود ندارد.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه حجم بارندگی بالادست و آب‌هایی که به سمت ما آزاد شده تمام بندهای خاکی پر و سرریز شده و حجم آب در مسیر به سمت رفسنجان بوده، تصریح کرد: احتمال می‌دهیم، امشب روستاهایی مانند عباس‌آباد و بهجت‌آباد دچار سیل‌زدگی شدید شوند.

وی تاکید کرد: تمام دستگاه‌ها آماده‌باش و در بخش‌ها نمایندگی آب، برق و گاز آماده‌باش باشند که دسترسی باشد و بتوانیم اتفاقات احتمالی را پوشش دهیم.

ملانوری بیان کرد: در مناطق مختلف امکانات مستقر شده و هرچه در توان داریم به کار می‌گیریم که منطقه به خوبی مدیریت شود و بارندگی خوشحالی را در پی داشته باشد.

فرماندار رفسنجان با جمع‌بندی جلسه اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های و جاری‌شدن رودخانه‌ها ناصریه، دره در و شهرک صنعتی و احمدآباد دئفه و کشکوئیه مسیرها طوری هماهنگی شده که خسارتی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: روستاهای ناصریه در بخش مرکزی، احمدآباد، دئفه، حسن‌آباد نواب، نورآباد، بهجت‌آباد و عباس‌آباد امشب تخلیه شود و مکان اسکان اضطراری از طریق هلال‌احمر آماده است که در کشکوئیه مصلای کشکوئیه و در رفسنجان سقاخانه دوراهی سرچشمه برای اسکان اضطراری مهیا شده است.

وی متذکر شد: تاسیسات برق، گاز و تلفن مشکلی ندارند و آب سه روستا که قطع شده بود تا چند ساعت دیگر وصل می‌شود و تمام بیمارستان‌ها، هلال‌احمر، آتش‌نشانی و همه دستگاه‌های ستاد بحران آماده‌باش هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.