به گزارش ایرنا، تیم ملی کشتی آزاد ایران عصر جمعه با پیروزی مقابل تیم آمریکا در فینال رقابت های جام ‌جهانی کشتی آزاد برای هشتمین بار قهرمان جهان شد.
پس از پیروزی کمیل قاسمی کشتی گیر سنگین وزن تیم ایران، مردم حاضر در ورزشگاه و مردم منطقه سه راه مسکن مقابل درب ورزشگاه تجمع کردند و به اظهار شادی پرداختند.
ازدحام جمعیت مقابل ورزشگاه آزادی کرمانشاه به اندازه ای است که تردد خودروها در ۲ طرف بلوار طاقبستان غیر ممکن است و تلاش ماموران انتظامی برای بازگشایی مسیر تا این لحظه نتیجه چندانی نداشته است.
حجم ترافیک در بلوار طاقبستان از مقابل مجموعه امام خمینی (ره) تا سه راه مسکن، بلوار گلها و خیابان باغ ابریشم کشیده شده است و از سمت دیگر تا ابتدای خیابان کارمندان ادامه دارد.
سرنشینان برخی از خودروهای در ترافیک مانده از ماشین پیاده شده اند و همگام با مردم‌ به شادی می پردازند.
برخی از خودروها پرچم ایران را به همراه دارند و سرنشینان آنها با پرچم گردانی برای پیروزی تیم ملی کشتی آزاد ایران مقابل آمریکا شادی می کنند.
علاوه بر بلوار طاقبستان در برخی دیگر از خیابان های کرمانشاه نیز اجتماعاتی را تشکیل داده اند و شادی می کنند.
به گزارش ایرنا، جام جهانی کشتی آزاد در سال 2017 میلادی، روز گذشته ( پنجشنبه) در سرسرای امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه آغاز شد و امروز (جمعه) با معرفی تیم های برتر به کار خود پایان داد.
در گروه یک این مسابقات تیم های روسیه، آمریکا، جمهوری آذربایجان و گرجستان و در گروه دو نیز ایران، ترکیه، هند و مغولستان حضور داشتند.
دیدار فینال بین تیم های ایران و آمریکا از ساعت 17:15 با تشویق بی امان بیش از 6 هزار جمعیت حاضر در سالن ورزشی امام خمینی (ره) آغاز شد که ملی پوشان کشورمان در این دیدار حساس، سخت و نفس گیر با نتیجه 5 بر 3 به پیروزی رسیدند و قهرمان جام جهانی شدند.
این هشتمین قهرمانی پیاپی تیم ملی کشتی آزاد از سال ۲۰۱۲ تاکنون است. تیم ملی ایران پیش از این هفت مرتبه در سال های ۱۹۹۶ تهران، ۲۰۰۶ ساری، ۲۰۱۲ باکو، ۲۰۱۳ تهران، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ لس آنجلس عنوان قهرمانی را کسب کرده بود و ۱۱ مرتبه هم نایب قهرمان شده بود.
تیم های ملی کشتی آزاد آمریکا و ایران پیش از این 5 مرتبه در فینال جام جهانی با یکدیگر روبرو شده بودند که تنها پیروزی ملی پوشان ایران در سال 2015 در لس آنجلس آمریکا بود.
تیم ملی کشتی آزاد ایران در مرحله مقدماتی با نتیجه قاطع ۸ بر صفر تیم های ترکیه، مغولستان و هند را شکست داد و تیم آمریکا نیز تیم های روسیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان را از پیش رو برداشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.