به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور در نشست شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: شما معاونان حقوقی دستگاه‌های اجرایی به نوعی وکیل مردم در اجرای منشور حقوق شهروندی هستید.

وی درباره حادثه ساختمان پلاسکو نیز گفت: حادثه بسیار دلخراش فرو ریختن ساختمان پلاسکو بسیار سنگین بود و عرض تسلیت برای شهادت آتش نشانان و از دست دادن جمعی از مردم را دارم.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه دو لایحه تعارض منافع و نهاد ملی حقوق بشر در دولت تهیه و تدوین شده و اکنون برای ارسال به مجلس دست رئیس جمهور است، تصریح کرد: دو موضوع لایحه تعارض منافع را برای جلوگیری از فساد مالی به دولت مطرح کردیم که باید به مجلس برود.

انصاری این لایحه را زیر بنائی خواند و با بیان تدوین و آماده شدن لایحه نهاد ملی حقوق بشر درباره لوایح مربوط به اقتصاد مقاومتی گفت: لوایح مربوط به اقتصاد مقاومتی در دست تهیه است و قرار بود موارد را وزارتخانه ها بفرستند که جز سه دستگاه ، وزارتخانه دیگری نظرات و طرح ها را هنوز ارسال نکردند.

وی درخصوص منشور حقوق شهروندی نیز گفت: برخی‌ها گفتند و نوشتند که منشور حقوق شهروندی غیراجرایی و فانتزی است. حقوق شهروندان بستگی به جان و زندگی روزمره مردم دارد که عدم رعایت آن با از بین رفتن آرامش عمومی و جسمی، حقوق اقتصادی، اجتماعی و اساسی مردم همراه می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.