به گزارش مهر به نقل از شبکه النهرین، عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات نینوا می آییم گفت: نیروهای تیپ ۷۱ لشگر ۱۵ عراق و تیپ ۷۳ لشگر نهم زرهی عراق موفق به آزاد سازی کارخانه لبنیات و روستاهای بعویره، شریخان علیا و سفلی و روستای بیسان در محور شمالی موصل شده اند و پرچم عراق را بر بالای این مناطق به اهتزاز درآورده اند.

این منابع اعلام کردند: داعش در جریان این عملیات متحمل خسارات و تلفات سنگین شده است.

از سوی دیگر احمد الاسدی سخنگوی الحشد الشعبی عراق از عملیات گسترده ای برای تامین امنیت جاده تکریت به موصل خبر داد.

وی افزود: عملیات گسترده ای برای تامین امنیت جاده تکریت به موصل آغاز شده است و نیروهای حشد شعبی به پیشروی های خود برای تامین امنیت جاده در منطقه میان کوههای مکحول و روستای الحاج علی ادامه می دهند.

الاسدی تاکید کرد: نیروهای حشد شعبی روستاهای جابر هویدی، هندی، ادمانه، فیاض الثلج در محور تکریت-موصل را آزاد کرده اند.

از سوی دیگر برخی منابع وابسته به حشد شعبی اعلام کردند: نیروهای مردمی موفق به انفجار خودرو بمبگذاری شده ای که قصد ممانعت در پیشروی نیروهای در عملیات تکریت-موصل را داشت، شدند.

این در حالی است که این منابع قبلا از آغاز عملیات تامین امنیت جاده بغداد به موصل در عمق هفت کلیومتری مناطق مجاور تپه ها و روستاهای الحاج علی در شمال و شمال غرب الشرقاط خبر داده و اعلام کرده بودند: عملیات با هدف پاکسازی روستاهای واقع در مجاورت جاده بغداد-قیاره-موصل که شاهد نفوذ داعشی ها از مناطق الحضر و الحویجه بود، شروع شده است.

به گفته این منابع نیروهای بسیج مردمی با همکاری پلیس در حال پیشروی به سوی اهداف خود هستند.

در همین حال یک منبع در استان نینوا گزارش داد: داعش بزرگترین عملیات تخلیه مقرهای خود در مرکز تلعفر در غرب موصل را آغاز کرده است و بخش زیادی از آرشیو خود را سوزانده است.

این منبع بیان کرد: داعش در حال حاضر از آشفتگی رنج می برد و همه شواهد حاکی از این است که تلعفر را از دست خواهد داد و پس از شکست در شرق موصل داعشی ها توان مقاومت در برابر نیروهای امنیتی را ندارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.