به گزارش ایرنا، حسین مهری روز سه شنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از پروژه های هوشمندسازی پست در جمع خبرنگاران گفت: در سال های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ افزایش قیمت در تعرفه ها اعمال شد، اما امسال تاکنون هیچ افزایش قیمتی نداشته ایم.

وی به ارایه طرح افزایش قیمت تعرفه ها به شورای رقابت و رد شدن آن اشاره کرد و از رایزنی برای جلب موافقت برای افزایش قیمت تعرفه ها خبر داد.

** تجهیز نامه رسان ها به تلفن هوشمند
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تجهیز نامه رسان ها به ابزار هوشمند جدید خبر داد و گفت: اکنون 100درصد نامه رسان های کشور به تلفن هوشمند(اسمارت فونsmart phone) مجهز شده اند.
گوشی‌های هوشمند یا گوشی‌های تلفن همراه پیشرفته با قابلیت‌های خاص و کاربردهایی نظیر کامپیوترهای شخصی (PC) هستند، اما نمی‌توانند به قدرت کامپیوترها کار کنند. بیشتر گوشی‌های هوشمند دارای دوربین هستند و قابلیت‌هایی مثل اتصال به اینترنت و ایمیل و تنظیمات مشخص دارند.
مهری در ادامه به رونمایی از 6ساختمان جدید در غالب پروژه های عمرانی این شرکت شامل معاونت فناوری و تجارت الکترونیک در تهران، ساختمان هایی در استان های فارس، بوشهر، سمنان و کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این پروژه ها با اعتبار حدود 125 میلیارد ریال نوسازی و یا احداث شده است.
رییس هیات مدیره شرکت ملی پست، هوشمند سازی پست برای یکپارچگی مبادله ها را از پروژه های این شرکت عنوان کرد و گفت: بحث توسعه دروازه (گیت وی) تجارت الکترونیک انجام شده است.
مهری اعلام کرد: فاز نخست نشانی استاندارد مکان محور ایرانیان(جی نفGNAF ) از امروزدر 6 شهر تهران، اصفهان، مشهد، قم، قزوین و بوشهر شروع شد .
مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت:در قالب این پروژه همه مکان های کشور یک کدپستی، یک آدرس استاندارد و طول و عرض جغرافیایی خواهند داشت که تاکنون برای ۱۲.۵ میلیون مکان در کشور طول و عرض جغرافیایی تعیین شده است.

*وضعیت پست ایران در مقایسه با کشورهای پیشرفته چندان مطلوب نیست
مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان این که وضعیت پست ایران در رده بندی های جهانی در بین کشور های منطقه از وضعیت خوبی برخوردار است، عنوان کرد: اما در مقایسه با کشورهای توسعه یافته به دلیل داشتن فاصله زیاد امکاناتی از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.
مهری فراهم نشدن زیر ساخت های لازم و انجام نشدن سرمایه گذاری در زمان مناسب را از عوامل عقب ماندگی پست ایران در مقایسه با کشورهای پیشرفته دانست و ادامه داد: درحالی که پست های جهانی از ۱۹۹۰ شروع به ایجاد یک سری زیرساخت ها و در زمینه استفاده از فناوری اطلاعات (آی تی) هم برنامه ریزی کرده بودند، ایران در این زمینه اقدامی نکرده بود.
وی با بیان این که اکنون جهت گیری پست های مدرن دنیا به سمت کالا و اسناد رفته است، گفت: اکنون ایران در پست نامه مانده است و باید زیرساخت های لازم فراهم شود .
وی گفت:در بخش آی.تی هم دیر به سراغ آن رفته ایم و همین امر فاصله مان را با دنیا زیاد کرده است. درحالی که سرویس های الکترونیکی و سرویس های سه بعدی فیزیکی و الکترونیکی در جهان شکل گرفته است، ما هنوز در ابتدای راه هستیم.

*شرکت ملی پست خصوصی نمی شود، ۲ اپراتور خصوصی همکاری می کنند
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: شرکت پست قرار نیست به بخش خصوصی واگذار شود، بلکه 2 اپراتور خصوصی در کنار این شرکت فعالیت خواهند کرد و اعتقاد داریم ما تنها 10 درصد سهم بازار را داریم و 90درصد آن رها شده است که جای فعالیت بخش خصوصی است.
مهری گفت:شرکت ملی پست خدمات پایه پستی را برای همه ایرانیان با قیمت رقابت پذیر و همچنین سایر خدمات را در مناطق کمتر برخوردار ارایه می دهد تا زمانی که شرکت های خصوصی حاضر شوند در این مناطق کار کنند.
وی با بیان این که تاکنون 26 شرکت و افراد حقیقی اسناد حضور را به عنوان اپراتور خصوصی خریداری کرده اند، گفت: حضور این شرکت ها به تقویت جایگاه شرکت ملی خواهد انجامید.

*مستر کارت با تایید بانک مرکزی می آید
رییس هیات مدیره شرکت ملی پست به حاشیه های ایجاد شده برای مسترکارت اشاره کرد و گفت: تلاش شده است بانک مرکزی تاییدیه لازم را برای آن ارایه دهد زیرا نمی خواهیم اقدامی شود که شرمنده مردم شویم.
مهری گفت: این کارت اکنون به صورت محدود عرضه می شود اما به صورت وسیع با تایید بانک مرکزی خواهد بود.
به گزارش ایرنا، مراسم رونمایی از پروژه های هوشمند سازی، عمرانی، خدمات جدید و مجموعه انتشارات شرکت ملی پست صبح امروز با حضور محمود واعظی وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن شهید قندی این وزارتخانه برگزارشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.