ناهید حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات انجام شده پیرامون برقراری مستمری بیمه بیکاری کارگران پلاسکو اظهار کرد: با عنایت به دستور ویژه ریاست جمهوری و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد تبصره ٢ ماده ٢ قانون بیمه بیکاری (بیمه‌شدگانی که به علت بروز حوادث غیرمترقبه از قبیل سیل، زلزله، جنگ، آتش سوزی و... بیکار می‌شوند و با معرفی اداره کار و امور اجتماعی محل از مقرری بیمه بیکاری استفاده خواهند کرد) نسبت به برقراری بیمه بیکاری کارگران مجتمع تجاری ساختمان پلاسکو و ساختمان‌های پیرامون که آسیب‌دیده ناشی از این حادثه می باشند. با معرفی اداره تعاون، کارو رفاه اجتماعی جنوب غرب تهران بزرگ توسط شعب مربوطه اقدام شود.

وی افزود: بر این اساس با همکاری اداره کار مستقر در خیابان سرهنگ سخایی کمیته بحران تشکیل شده است و برای رسیدگی به امور کارگرانی که شغل خود را در این حادثه از دست داده اند تمهیدات از همان ابتدای حادثه و سریعا درنظر گرفته شد.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران به علت ازدحام و بار بالای مراجعات ایستگاه‌های کاری را افزایش داده‌ایم و نیروهایی از شعب مختلف به مجموعه اضافه شد تا کار سریعا پیش برود.

حیدری درخصوص آمار مراجعات مردم برای استفاده از بیمه بیکاری گفت: بیش از هزار نفر به اداره کل کار جنوب غرب مراجعه کرده اند که یا کارگر آنجا نبودند، یا تحت پوشش تامین اجتماعی نبودند و یا بیمه خویش فرما داشتند. در حالی که لیست این کارگران را در اختیار داریم و تعداد آنها حدود ۷۵۰ نفر بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.