به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: ژان مارک آیرو، وزیر امور خارجه فرانسه در نشست خبری مشترک با عادل الجبیر، همتای سعودی اش در ریاض گفت: ما مبارزه با گروه های تروریستی و خشکاندن ریشه های تروریسم را بررسی کردیم.

وی افزود: خواهان از سرگیری مذاکرات ژنو درباره سوریه در سریعترین زمان ممکن هستیم. باید ابتدا آتش بس پایدار در سوریه برقرار و کمک رسانی انسانی آغاز شود و پس از آن باید روند سیاسی را پیگیری کرد. ما و عربستان بر مبارزه با تروریسم مصمم هستیم.

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیز گفت: از هر تلاشی برای آتش بس و کمک رسانی در سوریه و از سرگیری مذاکرات مبتنی بر بیانیه ژنو حمایت می کنیم.

الجبیر افزود: هماهنگی بین عربستان و ترکیه درباره بحران سوریه کاملا قوی و ادامه دار است.

وزیر خارجه عربستان ادامه داد: روابط عربستان و آمریکا در همه زمینه ها کاملا قوی است و خواهان همکاری با دولت دونالد ترامپ برای تقویت روابط دوجانبه و تعامل با چالش های منطقه هستیم. از دعوت ترامپ به احیای جایگاه آمریکا در جهان حمایت می کنیم و به طور کامل با موضع او در این باره موافق هستیم.

الجبیر افزود: احساس مثبتی درباره آینده روابط عربستان و آمریکا داریم و از تأکید ترامپ بر ائتلاف های قدیمی کشورش حمایت می کنیم. ترامپ برای دولت خود شخصیت های تأثیرگذاری را انتخاب کرد و ما خوشبین هستیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.