به گزارش ایرنا این کشور در ابتدای سال جاری میلادی هم اعلام کرد برای آخرین مراحل آزمایش موشک قاره پیمای بالستیک با قدرت حمل کلاهک هسته ای آماده است و هر زمانی که لازم باشد دست به شلیک آن می زند.

به دنبال این اعلام، منابع ارتش کره جنوبی هم تصریح کردند که کره شمالی دو فروند از این موشک را روی سکوهای سیار پرتاب قرار داده است.


روزنامه «رودونگ سینمون» ارگان حزب حاکم کار کره شمالی روز سه شنبه در گزارشی نوشت: پیونگ یانگ روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا را باعث پیچیده تر شدن شرایط بین المللی می داند و معتقد است برای مقابله با چنین وضعیتی چاره ای جز افزایش توان قدرت دفاعی و هسته ای خود ندارد.
این گزارش همچنین تاکید کرده است که کره شمالی به عنوان یک قدرت هسته ای در دنیا برای حراست از صلح تلاش می کند و سیاست مستقل این کشور همچنان بدون تغییر مانده است.


این نشریه در عین حال از برگزاری رزمایش سالانه آمریکا و کره جنوبی که برای ماه مارس (اسفند - فروردین) برنامه ریزی شده انتقاد کرده و افزوده است: این رزمایش شبه جزیره کره را در معرض خطر جنگ قرار می دهد.
روزنامه ارگانی کره شمالی نوشته است که این کشور با کشورهای در حال رشد و غیرمتعهد برای حراست از صلح و تقویت روابط دوستانه همکاری نزدیک خواهد داشت و با همین ارتباطات با امپریالیست هایی که دنیا را ناامن کرده اند، ‌مقابله می کند.
«رودونگ سینمون» تاکید می کند که به رغم تحولات در کشورهای دیگر و در جامعه بین المللی، سیاست های کره شمالی تغییری نمی کند و این کشور از حق حاکمیت و تمامیت ارضی خود در کنار صلح جهانی حراست خواهد کرد.
تلویزیون ملی کره شمالی هم در گزارشی تاکید کرد که این کشور به عنوان یک قدرت دارای تسلیحات هسته ای برای هر نوع جنگی که آمریکا انتخاب کند، آماده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.