به گزارش اسکای نیوز، مسئولان ترکیه‌ای گفتند که تصمیم ندارند شهر الباب را پس از کنترل بر آن به مسئولان سوری تحویل دهند.


کارشناسان ذی ربط پیشتر احتمال داده‌ بودند که تفاهمی میان روسیه و ترکیه برای اجازه به نیروهای نظام سوریه برای ورود به شهر الباب در استان حلب در شمال غرب سوریه وجود داشته باشد.

این امر یک ماه پس از شکست شورشیان تحت حمایت ترکیه برای شکستن استحکامات داعش در ورودی‌های این شهر مطرح شد.

کارشناسان احتمال می‌دادند که این تفاهم بخشی از زنجیره تفاهم‌ها و امتیازدهی‌های متقابل میان آنکارا و مسکو باشد که شرایط را برای مذاکرات آستانه هموار کرده است. کارشناسان گفتند که ترکیه و نظام سوریه منافع مشترکی برای برخورد با پیشروی شبه نظامیان کرد در مناطق شمال سوریه دارند.

رامی عبدالرحمن، مدیر مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفت: پس از شکست ترک‌ها در طول یک ماه کامل برای تحقق هرگونه پیشروی شایان ذکری در الباب، این نیروهای نظام هستند که از لحاظ نظامی برای رسیدن به شهر الباب اعمال فشار می‌کنند و حمایت روسیه و ترکیه را به دست آورده‌اند که این امکان را به نیروهای سوری می‌دهد وارد الباب شوند یا بر داعش برای خروج از این شهر اعمال فشار کنند.

از سوی دیگر، ماریو ابو زید، پژوهشگر سیاسی و کارشناس استراتژیک لبنانی در مصاحبه با الشرق الاوسط احتمال داد که توافقی میان روسیه و ترکیه در خصوص مساله الباب به عنوان بخشی از توافق گسترده‌تر یا آنچه که به آغاز مذاکرات آستانه انجامید، وجود داشته باشد.

همزمان، نوروز کوبانی، مسئول دفتر رسانه‌ای یگان‌های حمایت از زنان کرد گفت که ترک‌ها در ورودی شهر الباب در معرض شکست بزرگی قرار دارند؛ به ویژه اینکه حمایتی از سوی ائتلاف بین المللی صورت نمی‌گیرد که ترک‌ها بر حمایتش از خود حساب باز می‌کردند و در حال حاضر آنها به سراغ روسیه و ایران رفته‌اند که قدرت بزرگی در نزدیکی الباب هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.