به گزارش مهر، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز، دوشنبه در دیدار با اعضای ستاد برگزاری سی امین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه فعالیت های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بسیار اثرگذار و مهم است، اظهار کرد: فعالیت این مجمع مصادق بارز آیه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با تاکید بر اینکه اسلام باید عنصر قدرتمندی در دنیا باشد، اضافه کرد: این دین مبین ویژگی‌های خاصی دارد که توجه به این ویژگی‌های جامعه را به سمت پیشرفت و تعالی هدایت می‌کند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: نظام ایران باید به جایی برسد که اگر درگیری میان دیگر امت‌های اسلامی ایجاد شد بتواند آنها را به صلح دعوت کند یا ظالم را بکوبد تا حکومت ظالم به امر پروردگار بازگردد.

وی با اشاره به اینکه جریان‌های مخالف اسلام باید به اقتدار امت اسلامی اقرار کنند، تصریح کرد: اینکه یک زن به عنوان نخست وزیر انگلستان و پیر استعمار در بحرین از تروریست بودن ایران سخن به میان آورده است، نشان می‌دهد که او به قدرت نظام اسلامی نگاهی نداشته و فقط به دنبال بلندپروازی است.

مسلمانان باید در برابر دشمنان قدرت نمایی کنند

آیت‌الله نوری همدانی از تلاش دشمن برای ترویج دیدگاه‌های نادرست نسبت به دین مبین اسلام یاد کرد و گفت: نباید فقط به برگزاری کنگره‌ها اکتفا کنیم بلکه مسلمانان باید با یکدیگر متحد شوند و در برابر دشمن قدرت‌نمایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: عربستان از حادثه پلاسکو خوشحال است و در مورد آن دروغ‌هایی را مطرح می‌کند در حالی که ایران اسلامی باید به جایگاهی برسد که دشمن جرات نکند علیه ایران اسلامی سخن به میان آورد.

شیعه لندنی به دنبال معرفی چهره نادرست از تشیع است

این استاد برجسته حوزه دستاوردهای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را مقدس خواند و مطرح کرد: شیعه لندنی به دنبال معرفی چهره نادرست از تشیع است در حالی که با نگاه به جایگاه نظام اسلامی نباید جرات این کارها را داشته باشد؛ تقویت قدرت یکی از نیازهای نظام اسلامی است.

وی بر معرفی آموزه‌های اسلام ناب با استفاده از منابع دینی تاکید کرد و گفت: دشمن به دنبال کوباندن شیعه است به همین علت باید این مذهب مقدس را که تابع فرهنگ اهل بیت(ع) بوده و با تکیه بر فرهنگ عاشورا و فاطمیه مقابل مستکبران و ظالمان ایستادگی کرده است را به دنیا معرفی کنیم.

اهل سنت از تفکر وهابی فاصله دارند

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه باید اهل سنت را در برابر تکفیری‌ها و وهابیت به دنیا معرفی کنیم، تصریح کرد: اینکه همه سنی‌ها وهابی هستند، دروغ است چراکه اهل سنت از تفکر وهابی فاصله دارند.

وی با اشاره به اینکه افزایش مناظره‌های دینی باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: شیعه لندنی اگر دوست‌دار اهل بیت(ع) است باید به دنبال حمایت از این شخصیت‌ها باشد و از حرم آنها دفاع کند در حالی که اکنون فقط مردم نظام اسلامی به دنبال دفاع از حرم اهل بیت(ع) بوده و جان خود را در این مسیر تقدیم می‌کند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: نرمش نشان از باطل بودن یا ناتوانی نیست اما اگر بیش از حد با دشمن نرمش داشته باشیم تفاسیر نامناسب را از اسلام مطرح می‌کنند.

صدا و سیما باید تقریب بین مذاهب اسلامی را مورد توجه قرار دهد

آیت‌الله نوری همدانی تأکید کرد رسانه ها و به ویژه صدا و سیما باید تقریب بین مذاهب اسلامی را مورد توجه قرار دهد.

این مرجع تقلید اظهار داشت: رسانه‌ها مباحث مختلف از جمله حادثه پلاسکو را دست مایه‌ای برای کوباندن مخالفان قرار ندهند زیرا در مملکت اسلامی فقط اراده ولایت فقیه حاکم باشد و یک صدا شنیده شود چراکه اختلاف‌ها حقارت و ضعف را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه جریان پاسارگاد وجود غفلت و بی‌توجهی را به اثبات می‌رساند، تصریح کرد: اگر قدرت داشته باشیم این افراد جرات خودنمایی نخواهند داشت.

اسلام دارای مرز جغرافیایی نیست

آیت‌الله نوری همدانی از فعالیت‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تقدیر کرد و گفت: باید به قدرتی برسیم که بحرین جرات نکند سه جوان مسلمان را به شهادت برساند، این کشور خاستگاه علمای بسیاری بوده اما حکومت کنونی به دنبال سرکوب علمای اسلام است.

این استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه اسلام دارای مرز جغرافیایی نیست، اضافه کرد: دنیا باید نسبت به کشتار جوانان در بحرین هشیار باشد چرا که بر اساس آموزه‌های اسلام ناب محمدی(ص) مسلمانان باید مستضعفان جهان را از دست ظالمان نجات دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.