به گزارش ایسنا، پیر آندره پوته، در نشست با مدیر منطقه ویژه علم وفناوری و روسای ستادهای فناوری استان از تحصیل دو هزار دانشجوی ایرانی در کشور فرانسه خبر داد و گفت: ارتباطات علمی بین ایران و فرانسه قدمت طولانی دارد و در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰۰ دانشجوی ایرانی در فرانسه تحصیل می‌کنند که نیمی از آن‌ها محصل دانشگاه‌های دولتی هستند.

وی، با اشاره به فعالیت‌های گسترده تحقیقاتی در فرانسه گفت: ما در کنار سیستم دانشگاهی بر فعالیت موسسه‌های تحقیقاتی تاکید داریم و اساتید این مراکز به صورت تمام وقت مسئولیت تحقیق را برعهده دارند.

وی افزود: به علت محدود بودن فرصت شغلی برای دوره های دکترا تلاش مراکز تحقیقاتی جذب دانشجویان در مقاطع کارشناسی و ارشد است.

آندره پوته، با تاکید بر ضرورت حمایت از فعالیت‌های فناورانه گفت: ما تسهیلات ویژه ای برای فناوران در نظر گرفته‌ایم از جمله آن‌ها می توان به حذف مالیات از موسسه‌های تحقیقاتی اشاره کرد.

رایزن علمی سفارت فرانسه در تهران پروژه مشترک "جندی شاپور" که بین وزارت علوم ایران و فرانسه منعقد شده است را از جمله همکاری های علمی بین دو کشور عنوان کرد و گفت: بر اساس این پروژه ما در فرانسه خدمات ویژه ای به محققین و دانشگاهیان ایران برای مدت کوتاه ارائه می کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.