به گزارش ایرنا اردوغان عازم آفریقا؛ منافع دو جانبه مبنای رابطه موفق با ترکیه؛ و برجام الگویی کم نظیر برای حل مسائل پیچیده بین المللی؛ از خبرهای مهم روز یکشنبه ترکیه است.

** رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در راس هیاتی بلندپایه در حالی که شمار زیادی از کارآفرینان و نمایندگان بخش خصوصی، وزرا، نمایندگان مجلس، کارشناسان و خبرنگاران وی را همراهی می کردند، امروز عازم سه کشور آفریقای شرقی شد.
وی در این سفر چهار روزه که مهم ترین هدف آن تشویق کشورهای آفریقایی به تعطیلی مدارس وابسته به گولنیست ها و جایگزین کردن مدارس بنیاد معارف تحت کنترل دولت آنکارا و توسعه مناسبات اقتصادی - تجاری - سیاسی و فرهنگی می باشد، به کشورهای تانزانیا، موزامبیک و ماداگاسکار سفر می کند.

** دو تن از پژوهشگران یک اندیشکده آمریکایی ضمن توصیه به دولت جدید آمریکا به اتخاذ رویکردی جدید در قبال ترکیه، منافع دوجانبه را مبنای توفیق هرگونه رابطه با رئیس جمهوری ترکیه دانستند.

** جمال الدین تاشکن ایرانشناس و محقق و کارشناس انستیتوی استراتژی آنکارا ، برجام را سندی بسیار مهم بین المللی و دارای دستاورد های ارزشمند و اجنتاب ناپذیر از سوی امضا کننده های آن توصیف کرد.
به گفته وی، برجام الگوی کم نظیری برای حل مسائل پیچیده بین المللی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.