به گزارش ایرنا آزادسازی منطقه ملایین در شمال شرق موصل؛ داعش، غارتگر طلاهای زنان موصل؛ درخواست عمار حکیم مبنی بر هوشیاری امنیتی در شهرهای عراق؛ و بازگشایی مدارس بخش شرقی موصل پس از اخراج تروریست ها؛ از خبرهای مهم روز یکشنبه عراق است.

** نجم الجبوری فرمانده عملیات نینوا امروز گفت که نیروهای ارتش عراق، منطقه ملایین را در شمال شرق موصل از اشغال تروریست های داعش آزاد کردند.
با آزادسازی منطقه الرشیدیه، شرق موصل به طور کامل از دست گروه تروریستی داعش آزاد می شود.

** گزارش های منتشره از انفجار بمب در منطقه باب المعظم در مرکز بغداد حکایت دارد که در اثر آن یک غیرنظامی کشته و 5 نفر دیگر زخمی شدند.

** تروریست های داعش در منطقه الدواسه واقع در سمت راست شهر موصل با تشکیل کمیته هایی زنان موصلی را به تحویل طلاهای خود برای تامین مالی این گروه مجبور کردند و مجازات هایی برای آن دسته از زنان در نظر گرفتند که از تحویل طلاهای خود خودداری می کنند.
داعش زنانی را که مقاومت می کنند را به اتهام مخالفت در حمایت از داعش، مقابل چشم خانواده هایشان شلاق می زنند.

** رهبر ائتلاف ملی فراگیرترین مجموعه سیاسی عراق که دولت و بزرگ ترین فراکسیون پارلمانی کشور را در اختیار دارد، خواستار هوشیاری بالای امنیتی در تمامی شهرهای این کشور نسبت به هسته های خفته تروریستی داعش شد.
به گفته سید عمار حکیم، بعد از پیروزی بر تروریسم، چالش ها و متغیرهای سریعی پیش روی عراق است و برهمین اساس باید از حیث امنیتی و اطلاعاتی هوشیار بود تا بعد از پیروزی در جنگ با داعش، عملیات تروریستی به داخل شهرها کشیده نشود.

** سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، امروز در همایش بین المللی مبارزه با قاچاق مواد مخدر در مسکو گفت که کشت و قاچاق مواد مخدر بخشی از درآمد داعش و گروههای تروریستی دیگر در افغانستان و سایر کشورهای منطقه را تشکیل می دهد.

** ستاد تبلیغات جنگی فرماندهی تشکیلات بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای الحشد الشعبی در منطقه تل الزلط در غرب موصل 20 عنصر وابسته به گروه تروریستی داعش را به هلاکت رساندند.

** پس از دو سال از تعطیلی مدارس استان نینوا به دلیل اشغال این استان توسط گروه تروریستی داعش، سال جدید تحصیلی از امروز در بخش شرقی شهر موصل آغاز شد.
هرچند که مدارس در سراسر عراق در این ایام سرگرم، امتحانات نیمه سال تحصیلی هستند، اما وزارت آموزش و پرورش عراق اعلام کرده است که از امروز یکشنبه سال جدید تحصیلی در مناطق بخش شرقی موصل آغاز می شود.

** نیروهای امنیتی با هماهنگی نیروهای هوایی ارتش عراق خودروی حامل تروریست داعش را در شمال منطقه مطیبیجه در شرق صلاح الدین هدف قرار دادند که بر اثر آن ۵ تروریست کشته شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.