مسجد جامعی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حادثه ریزش آوار پلاسکو با بیان اینکه کار آتش نشانان بسیار دقیق و عملیاتی است، تصریح کرد: متاسفانه دو مدیر قبلی آتش نشانی، سوابق مثبت و درخشانی در امر فعالیت‌های مدیریتی دارند اما سابقه آتش نشانی ندارند.

وی با بیان اینکه باید سلسله مراتب مدیریتی در آتش نشانی مورد توجه ویژه قرار گیرد گفت: آتش نشانی یک کار تخصصی به مانند پزشکی است و با جان و سلامت مردم سر و کار دارد. بر همین اساس باید سلسله مراتب انتخاب مدیرعامل آتش نشانی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: وقتی انتخابی بر اساس سلسله مراتب باشد و زبده‌ترین فرد انتخاب شود دیگر هیچ مقام و مدیر ارشدی نمی‌تواند دستور دهد و فرمانده را هر وقت که خواست تغییر دهد.

مسجدجامعی با بیان اینکه واقعیت این است که بعد از بروز بحران به فکر پیدا کردن نوشدارو هستیم، تصریح کرد: امیدوارم با تصمیم درست حداقل نوشدارو قبل از بروز حوادث وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه حرفه آتش نشانی یک حرفه تخصصی مانند پزشکی است چراکه با جان افراد سروکار دارند، گفت: این جایگاه محلی برای نمایش نیست و باید افرادی با تجربه و زبده انتخاب شوند.
مسجدجامعی افزود: آتش نشان‌ها می‌گویند دستورالعمل‌های اقداماتشان در بروز حادثه موجود است و نباید در هنگام حوادث مدیران قراردادی و مدیران ارشد هروقت هردستوری خواستند بدهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.