به گزارش تسنیم به نقل از المیادین، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی صبح امروز یکشنبه در دیدار با دیوید پترائوس رئیس سابق سازمان سیا گفت که تلاش‌ها برای توافق دو جانبه بین اسرائیل و فلسطینیان در طول ۲۴ سال گذشته شکست خورده است، و این درگیری در سایه یک حل و فصل منطقه‌ای فراگیر حل نمی‌شود.

وی گفت که امکان توافق با فلسطینیان وجود ندارد.

دو طرف در این دیدار همچنین درباره روابط دو جانبه و همکاری متقابل با چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی که آمریکا و اسرائیل با آن مواجه هستند، گفتگو کردند.

پترائوس تاکید کرد که نیاز ضروری در منطقه در حال حاضر، تشکیل ائتلافی برای مبارزه با تروریسم با حضور کشورهای عربی معتدل و اسرائیل است.

وی گفت که موفقیت این ائتلاف، اساسی برای رسیدن به حل و فصل منطقه‌ای فراگیر بین اسرائیل و کشورهای عربی و در نتیجه حل مسأله فلسطین است.

یک هفته قبل حدود ۷۰ کشور و سازمان بین‌المللی از جمله ۳۶ وزیر خارجه در کنفرانس صلح پاریس شرکت کردند و در پایان این کنفرانس خواستار تشکیل ۲ دولت در کنار یکدیگر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین شدند.

در این بیانیه از اسرائیل خواسته شده است تا به مرزهای ۱۹۶۷ میلادی اخترام گذاشته و از کرانه باختری و نوار غزه عقب نشینی کند.

در آوریل ۲۰۱۴ آخرین دور مذاکرات بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی که با حمایت آمریکا انجام می شد پس از گذشت ۹ ماه از شروع آن به شکست انجامید و طرفین یکدیگر را به شکست آن متهم کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.