به گزارش فارس، روزنامه آلمانی «فرانکفورتر آلگماینه» در آستانه برگزاری مراسم تحلیف «دونالد ترامپ»، در گزارشی با عنوان «توپ مخرب» نوشت که رئیس جمهور جدید آمریکا هیچ احترامی برای هنجارها و نهادهای قائل نیست و این در حالی است که بسیاری از کسانی که به او رای داده‌اند به وی به چشم یک قهرمان نگاه می‌کنند.

«آندراس روس» نویسنده این گزارش معتقد است که دموکراسی در آمریکا طوفان‌های فراوانی را پشت‌سر گذاشته است و وقتی ترامپ روز جمعه به قدرت برسد، ناگهان این ساختار توازن خود را از دست می‌دهد. به عبارتی این ساختار باید خود را با نوع جدیدی از ارتباطات جهانی وفق دهد.

در این گزارش آمده است که بخشی از این خطر وجود دارد که به دشمنی در جامعه دامن زده شود وقتی که اختلافات جناحی شدت بگیرند در این صورت نهادهای دموکراتیک تضعیف خواهند شد. در چنین شرایطی است که تمایلات اقتدارگرایانه رئیس‌جمهور قدرت می‌گیرد. ضمن اینکه ترامپ در زمینه رعایت دموکراسی و هنجارها هم تمامی ندارد.

روس در عین حال می‌نویسد که نباید فراموش کنیم که ترامپ رئیس جمهوری غیرقانونی نیست و نباید تصور شود که وی می‌خواهد به عنوان حامی روسیه وارد کاخ سفید شود. کسی که «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات را پیروز انتخابات دانسته بود، قوانین دموکراسی را نادیده گرفته است. در واقع چنین دیدگاهی بهتر از اتهاماتی که ترامپ در زمینه تقلب در انتخابات مطرح کرده بود، نیست.

نویسنده نوشت که بسیاری از کسانی که به ترامپ رای داده‌اند، او را به چشم توپ مخربی می بینند که به وسیله آن واشنگتن را در اختیار بگیرند؛ نهادی که گمان می‌کنند از جانب آن مورد آزار قرار گرفته‌اند. بسیاری از این افراد می‌خواهند تا دموکراسی حفظ شود اما این افراد فرصتی در اختیار دارند تا بتوانند به چشمی غیر از قهرمان به ترامپ نگاه کنند و از او هم مانند رئیس‌جمهور قبلی انتقاد کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.