به گزارش ایسنا، روزنامه لا استامپا چاپ ایتالیا به نقل از برخی منابع آگاه نوشت، رایزنی‌های مثبتی میان تیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا و دیپلمات‌های ایتالیایی برای بررسی روابط آتی میان رم و واشنگتن در تمامی سطوح و نیز مساله لیبی انجام شد و برداشت کلی آن است که ترامپ اگر اطمینان یابد که خلیفه حفتر، فرمانده کل ارتش لیبی در راستای آزادسازی طرابلس از تروریست‌ها اقدام خواهد کرد، به روسیه در حمایت از خلیفه حفتر کمک خواهد کرد.

این روزنامه در ادامه به نقل از منابع مذکور نوشت، تیم ترامپ به دیپلمات‌های ایتالیایی ابلاغ کرد که تمرکز دولت ترامپ بر مبارزه با تروریسم خواهد بود و شیوه‌ای که تاکنون در حمایت از دولت فائز السراج، رئیس شورای ریاستی لیبی در طرابلس دنبال می‌شد، قابل تغییر است.

به نوشته لا استامپا، سفیر ایتالیا در واشنگتن از جمله تعداد محدود دعوت‌شدگان به ضیافت شام تام براک، یکی از دوستان نزدیک ترامپ بود. حامیان ترامپ در نشست خود با مسئولان ایتالیایی اولویت‌های واشنگتن در روابط با رم را تعیین کرده و تاکید کردند مبارزه با تروریسم به ویژه در لیبی و مهار بحران مهاجرت در راس آنها قرار دارد.

حامیان ترامپ در ادامه به توان ایتالیا در مهار بحران لیبی اعتراف کرده و برای تغییر احتمالی موضعگیری‌ها از این کشور درخواست کمک کردند.

آنان در ادامه تاکید کردند که موضعگیری‌هایشان هیچ ارتباطی با موضعگیری دولت اوباما که دولت سراج را تنها طرف برای برقراری ثبات در لیبی قلمداد می‌کرد، ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.