جواد موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حادثه پلاسکو اتفاق دردناکی بود که دل تمام ملت ایران را به درد آورده است.

وی ادامه داد: آتش‌نشانی‌کرج بعد از وقوع این حادثه چهار دستگاه خودروی عملیاتی به همراه ۲۱ نفر از نیروهای خود را به محل اعزام کرد.

موسوی خاطر نشان کرد: این نیروها تا نیمه‌شب گذشته در محل حادثه حضور داشتند اما به دلیل‌کافی بودن امکانات و تجهیزات، ساعت ۱۲:۳۰ شب به کرج بازگشتند.

وی توضیح داد: هیچ مشکلی در زمینه نیروی انسانی متخصص و امکانات برای آواربرداری وجود ندارد و مردم به مطالب منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی‌ کرج تصریح کرد: اطلاعیه‌هایی مبنی بر این‌که آتش‌نشانی برای امدادرسانی به مصدومان احتمالی به دستگاه جوش و هوابرش نیاز دارد در فضای مجازی منتشر شده ‌که تکذیب می‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد: تجمع مردم در اطراف محل حادثه فقط امدادرسانی را مشکل‌تر می‌کند؛‌ بنابراین از مردم تقاضا می‌شود از تجمع اطراف ساختمان پلاسکو خودداری کنند تا نیروهای ‌آتش‌نشانی و امداد بدون دغدغه وظیفه خود را انجام دهند.

وی افزود: آواربرداری در شرایط فعلی بسیار سخت و حساس است و باید با مدیریت دقیق و نقطه به نقطه انجام شود تا امید برای نجات افراد گرفتار شده در زیر آوار از بین نرود.

این مسئول ادامه داد: حضور سگ‌های زنده‌یاب در محل حادثه نیز می‌تواندکمک زیادی برای شناسایی‌کسانی‌ که زیر آوار گرفتار شده‌اند بکند.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل بالا بودن عمق فاجعه باید صبر پیشه ‌کنیم تا نیروهای آتش‌نشانی راهی برای نفوذ به طبقات زیرین آوار پیدا کنند تا عملیات نجات مصدومان را انجام دهند.

موسوی در پایان گفت: در حال حاضر به جز نیروهای شیفت، تعدادی از نیروهایی‌که در استراحت ۴۸ ساعته قرار دارند نیز در ایستگاه‌های آتش نشانی‌کرج حضور دارند تا در صورت نیاز به تهران اعزام شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.