داریوش قنبری در گفت و گو با ایلنا، درباره سخنان روحانی در یک‌سالگی برجام گفت: سخنان روز گذشته چندین وجه داشت. روحانی در ابتدای سخنان خود به نقش و منش آیت الله هاشمی در سیاست کشور اشاره کرد و باید که گفت خود او نیز پیرو تفکر اعتدالی این عالم عالی‌قدر است و مبتنی بر خط اعتدال و تعادل قدم برمی دارد.امیدوارم که او این رویه را ادامه دهد زیرا کشور را می‌توان با این روش به نحو مطلوب اداره کند.

او ادامه داد: سخنانی که رئیس جمهوری درباره رشد اقتصادی مطرح کردند قابل انکار نیست، شاهد بودیم که چه اتفاقاتی در کشور رخ داد ، امروز رشد منفی اقتصاد به سمت مثبت گام برداشته و به بیش از ۶ درصد رسیده است که همین امر باعث ایجاد امیدواری در اقشار و گروهای مختلف جامعه شده .

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه رئیس جمهوری به بهترین شکل پاسخ مخالفان خود را داد، عنوان کرد: روحانی به طور منطقی و باتوجه به واقعیات، حقایق و نه بر پایه حدس و گمان ها موجود سخن گفت. او برجام را بهترین دستاورد ملت و نظام دانست و با شکسته نفسی به ثمر رسیدنش را که دستاورد دولتش بود را متعلق به مردم دانست و به گروهای سیاسی گوشزد کرد منافع کل ملت ایران بر هر چیزی ارجحیت دارد.

قنبری خاطر نشان کرد: متاسفانه شاهد هستیم از گذشته برخی از گروها مخالف این دستاورد بزرگ هستند و آن را زیر سؤال می برند و ایرادات غیر منطقی را به برجام می گیرند که حتی خودشان هم راه حلی برای آن ندارند.

این نماینده سابق مجلس تاکید کرد: همان‌طور که رئیس جمهور گفت برجام سرمایه گذار و کار آفرین نیست زمینه را فراهم کرده برای موفقیت در عرصه های اقتصاد و اشتغال و ما را از آن شرایط دست و پا بسته ای که در آن قرار داشتیم رها کرد .امروز ما به شرایط بهتری رسیده ایم و می توانیم به خواسته های خود برسیم، و انتظاراتی که وجود دارد را به خوبی پاسخ دهیم.

او یادآور شد: متاسفانه برخی انتظارات غیر منطقی را از برجام دارند و آن‌ها را نیز اعلام و مردم نیز این‌طور برداشت می کنند که با توافق هسته ای و برجام باید مشکلات اقتصادی و سایر معضلات حل و فصل شود.باید به شکل منطقی گفت که برجام چه کار کرد و ضعیتی را ایجاد کرده است و کشور را به کجا رسانده .

این استاد علوم سیاسی به سخنان روحانی درباره سیاست خارجی اشاره و اظهار کرد: روحانی به خوبی توانست پاسخ منتقدان در زمینه سیاست خارجی، برجام و مشکلات متعددی که با آمریکا در این زمینه وجود دارد را پاسخ دهد.

او تصریح کرد: همان‌طور که رئیس جمهوری گفت ما فقط در زمینه ای هسته ای و برجام با آمریکا وارد مذاکره شده ایم.

او خاطر نشان کرد: ما باید به یاد داشته باشیم مسائل دیگر ربطی به سایر مشکلات میان ایران و آمریکا ندارد و این مطلب به مردم حتما گفته شود.شاید عده‌ای از این مطلب سؤاستفاده کنند و دستاوردهای برجام را کم ارزش تلقی کنند و زیر سؤال ببرند و تبلیغات منفی در این زمینه به راه بیاندازند .

نماینده سابق مجلس با اشاره به این‌که روحانی با سخنان خود مردم را به آینده امیدوار کرد گفت: رئیس جمهوری در سخنان خود امیدواری‌های را تبین کرد. با توجه به فضایی که بعد از برجام به وجود آمده به نظر می رسد آینده کشور رو به پیشرفت باشد و بحث اشتغال که مهم ترین دغدغه مردم است به زودی مرتفع شود

او در خاتمه تاکید کرد:‌ یک‌سال زمان کمی برای اجرایی شدن همه مفاد برجام است اما همین رشدهایی که در اقتصاد داشتیم نشان‌گر آن است که باید به آینده امیدوار بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.