به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ؛ آخرین کنفرانس خبری باراک اوباما در حالی آغاز شد که وی روز جمعه باید کاخ سفید را ترک کند.

اوباما در ابتدای سخنانش گفت: بعد از شنیدن خبر بستری شدن جرج بوش پدر، پیش از کنفرانس خبری با جرج بوش پسر تماس گرفتم و جویای احوال آنها شدم.

اوباما با ستایش از خبرنگاران در دوران ۸ ساله ریاست جمهوری خود گفت، قرار نیست خبرنگاران همیشه از من سوالات خوب بپرسند. شما همیشه بی طرفی خود را ثابت کرده‌اید.

خبرنگاری به عنوان اولین سوال پرسید: آیا شما نگرانی درباره میراث ۸ ساله خود دارید، همچنین شما کسانی که اسناد را افشا کرده بودند عفو کردید؟ آیا آسانژ را هم عفو خواهید کرد؟

اوباما در پاسخ گفت: در ابتدا باید گفت ژنرالی که من امروز بخشیدم مدت زیادی در زندان بود و بخشی از حبس خود را کشید. او همچنین مسئولیت جرم خود را برعهده گرفت. حکم او بسیار بیشتر از آنی بود که بقیه کشیده‌اند و به همین دلیل من او را عفو کردم. فک می کنم عدالت درباره او انجام شده است. در مورد ویکی لیکس باید گفت آنچه سازمان های اطلاعاتی ما درباره روسیه به آن رسیدند مربوط به نقش ویکی لیکس نبود. درباره آسانژ اظهار نظر نمی‌کنم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.