به گزارش ایرنا از شرکت ملی نفت، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: کمیته ساماندهی وضع کارکنان قراردادی وزارت نفت تشکیل شده است و وضع حقوق و معیشت کارکنان قراردادی به زودی بهبود می‎یابد.

رضا خلیلی افزود: در برنامه کوتاه‌مدت، قرار است با افزودن برخی گزینه‌ها به گزینه های حقوقی کارکنان قراردادی، حقوق و مزایای آنان تا پیش از پایان امسال، مقداری افزایش یابد تا به‌طور موقت، به بهبود معیشت آنان کمک کند.
وی اضافه کرد: برخی کارکنان رسمی تازه استخدام شده اند که وضعیت حقوقی خوبی ندارند که در این طرح به وضعیت آنان نیز رسیدگی می شود.
خلیلی ادامه داد: در میان‌مدت ساماندهی به وضعیت حقوقی، رفاهی و مزایای کارکنان قرارداد مستقیم، ضمن رسیدگی به وضعیت ساعت اضافه کار، عیدی و پاداش، بهره‌مندی از نفت کارت، خدمات درمانی ویژه نفت، برخورداری از امکانات اقامتی، تفریحی، فرهنگی و ورزشی نفت و بهره‌مندی از تسهیلاتی همچون وام‌های مسکن، خودرو و خرید کالا برای کارکنان قراردادی، میسر می شود.
به گفته وی، شمار نیروهای رسمی در وزارت نفت، کارکنان پیمانکاری و نیروهای رسمی شرکت ملی نفت ایران به ترتیب 65 هزار، 48 هزار و ٣٩ هزار و ٥٠٠ نفر است.
شمار کارکنان قرارداد مستقیم در کل صنعت نفت نیز ۳۸ هزار نفر است که ١٩ هزار و ٥٠٠ تن در شرکت ملی نفت ایران شاغلند و دیگر به این میزان افزوده نمی شود.
شمار کارکنان قرارداد مدت معین نیز یک هزار نفر است که 420 نفر از آنان در شرکت ملی نفت ایران شاغلند.
معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بیان داشت: این افراد در سمت‌های سازمانی مشخص قرار دارند و رشته‌های تحصیلی بیشتر آنان با فعالیتشان در صنعت نفت مرتبط است، از این رو برنامه داریم در آینده نزدیک وضعیت استخدامی ۹۰ درصد آنها را تثبیت کنیم.
به گفته وی، وزارت نفت به نیروهای قرارداد مستقیم خود همچون نیروهای رسمی تعهد دارد.
وی افزود: مبلغی ترمیمی تا سقف ۱۰ میلیون ریال به کارکنان قرارداد مستقیم در چارچوب کمک به معیشت آنان، تا پیش از پایان امسال پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا، بر اساس ماده 10 قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، نظام های اداری و استخدامی و پرداخت حقوق و مزایای آن دسته از کارکنان شرکت های تابع وزارت نفت که در واحدهای عملیاتی و تخصصی شاغلند، با رویکرد تقویت رقابت‌پذیری و سرعت بخشی به بهره‌برداری از میدان های مشترک و حفظ نیروی انسانی متخصص تابع آیین‌نامه خاصی است.
این آیین نامه بدون الزام به رعایت قانون مدیریت خدمات کشوری با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط به پیشنهاد وزارت نفت و تایید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌انسانی رییس‌جمهوری تهیه می‌شود و حداکثر تا ۶‌ ماه پس از لازم‌الاجرا شدن، به تصویب رییس‌جمهوری می‌رسد.
شرکت ملی نفت، وظیفه تولید، اکتشاف، استخراج و صادرات نفت را عهده دار است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.