به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتد پرس، هلگا اشمیت معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا درباره توافق هسته‌ای و چند تن از نامزدهای پیشنهادی وی برای پست‌های کلیدی دولت آتی آمریکا گفت که مذاکره مجدد درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) غیر ممکن است.

اشمیت ادامه داد: یک سوءتفاهم بوجود آمده که شما می‌توانید دوباره بر سر این توافق مذاکره کنید، اما این کار ممکن نیست. هیچ تمایلی در میان دیگر اعضای گروه ۱+۵ برای مذاکره مجدد وجود ندارد.

وی با تاکید بر این‌که «توافق هسته‌ای در قطعنامه شورای امنیت سازمال ملل نیز مورد تایید قرار گرفته است»، گفت: این یک توافق چندجانبه است و نمی‌تواند به صورت دوجانبه مجددا مورد مذاکره قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، رکس تیلرسون نامزد پیشنهادی ترامپ برای تصدی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه گذشته در مجلس سنا گفت که خواهان بازبینی کامل تواف هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ است. این در حالی است که مقامات آمریکایی بارها گفته‌اند که این توافق، توافقی دوجانبه میان تهران و واشنگتن نیست، بلکه توافقی چند جانبه است و کناره گیری یکطرفه آمریکا از آن می تواند به اعتبار این کشور لطمه بزند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.