به گزارش ایسنا، جان کری، وزیر امور خارجه در حاشیه نشست پاریس برای مذاکراه درباره فلسطین و رژیم صهیونیستی به واشنگتن پست گفت: به اندازه کافی در عرصه سیاست بوده‌ام که متوجه باشم میان دوران کمپین و دوران حکومتداری تفاوت‌هایی وجود دارد.

کری گرچه تلاش می‌کرد تا مستقیما درباره مواضع دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا صحبت نکند اما خطاب به دولت آتی تاکید کرد تا آنها توافق اتمی ایران را از بین نبرند. ترامپ به شدت منتقد این توافق است و جمهوری‌خواهان کنگره تهدید کردند که تحریم‌های تازه‌ای اعمال می‌کنند.

کری گفت: من به افرادی که قویا تلاش می‌کنند دنبال بهانه باشند و تنش‌ ایجاد کنند و از مسوولیت‌هایمان شانه خالی کنند، هشدار می‌دهم. گمان می‌کنم این مساله لطمه زیادی به اعتبار آمریکا وارد کند.

او همچنین نسبتا به چشم‌انداز مذاکرات صلح سوریه خوش‌بین است. روسیه از دولت ترامپ دعوت کرده است که در مذاکراتی با حضور ترکیه و ایران که اواخر همین ماه در روسیه برگزار می‌شود، حضور یابد. وزیر خارجه دولت اوباما همچنین گفت که گمان می‌کند از اصلی‌ترین چالش‌های دولت آتی واشنگتن مساله تروریسم و کره‌شمالی باشد.

جان کری همچنین تاکید کرد، زمان برای رسیدن به راه حل دو کشوری برای فلسطین و اسرائیل رو به پایان است و رژیم صهیونیستی درخواست‌های آمریکا را برای کنترل رشد شهرک‌سازی‌ها نادیده‌ می‌گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.