محمد محمدی راد ـ نماینده دفتر اطلاع‌رسانی ایران در اسپانیا ـ در این‌باره به ایسنا گفت: این نمایشگاه نه تنها یکی از مهم‌ترین رویدادهای گردشگری در میان کشوهای لاتین‌زبان است، بلکه مرجعی برای گردشگران دنیا به شمار می‌آید و سالانه میزبان متخصصان و کارشناسان گردشگری، هتلداری، تورگردان ها و صاحبان اندیشه‌های نوین در صنعت گردشگری است.

به گفته او، غرفه ایران که امسال توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برپا شده، به نسبت سال های گذشته در موقعیت مناسبت‌تر و در ورودی بخش خاورمیانه قرار گرفته و همجوار با مصر و پرتغال است.

وی افزود: امسال نیز برای چندمین دور در جریان برپایی نمایشگاه فیتور، با حضور مقامات گردشگری دو کشور، "شب ایرانی" را برگزار می‌کنیم که انگیزه اصلی آن معرفی غذا و هنرهای ایرانی ـ اسلامی است. در این شب، موسیقی اصیل ایرانی به اجرا گذاشته و فیلم‌هایی از جذابیت‌های کشورمان اکران خواهد شد.

«محمدی راد» با اشاره به مراودات گردشگری ایران و اسپانیا، اظهار کرد: اسپانیا یکی از بازارهای هدف گردشگری ایران بوده که در سال گذشته نزدیک به ۸ هزار گردشگر از این کشور به ایران سفر کرده‌اند. از طرف دیگر در سال ۵۰ میلیون گردشگر از اسپانیا بازدید می‌کنند و این ظرفیتی است که در تعاملات گردشگری نباید نادیده گرفته شود.

نماینده دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در اسپانیا افزود: تلاش ما گسترش سطح تعاملات گردشگری دو کشور است که زمینه‌ساز آن، برقراری خط پروازی مستقیم بین تهران ـ مادرید خواهد بود. این پروژه‌ای است که خیلی جدی پیگیر آن هستیم و سفیر ایران در اسپانیا نیز تا کنون چندین نشست اقتصادی درباره آن داشته است.

سی‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری فیتور اسپانیا از امروز (۲۹ دی ماه) در شهر مادرید آغاز به کار کرده و تا سوم بهمن ماه ادامه دارد. ایران در این نمایشگاه فضایی بالغ بر ۳۰۰ متر در اختیار گرفته تا توانمندی‌های گردشگری را به نمایش بگذارد. در سال ۲۰۱۵، حدود ۹ هزار و ۶۰۰ شرکت گردشگری از ۱۶۴ کشور، حدود ۱۲۵ بازدیدکننده حرفه ای و و بیش از ۱۰۷ هزار بازدیدکننده عمومی داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.