به گزارش ایسنا، به نقل از راشاتودی، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا که تنها دو روز تا پایان دوران کاری اش در کاخ سفید باقی مانده است، در اقدامی محکومیت علیه بیش از ۲۵۰ تن را بخشید که نام جیمز کارت رایت ژنرال بازنشسته که به دلیل درز اسرار دولتی مجرم شناخته شده بود، به چشم می خورد.

کارت رایت پیش از این به دلیل دروغگویی به پلیس فدرال آمریکا (FBI) درباره تماس هایی که با خبرنگاران در رابطه با برنامه استاکس نت داشته است، مجرم شناخته شده و حکم نهایی وی قرار بود روز سه شنبه صادر شود.

ویروس استاکس نت یک برنامه محرمانه آمریکا با همکاری اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران بود که در سال ۲۰۰۹ آغاز شد اما به جایی نرسید.

اکنون با توجه به فرمان جدید اوباما، این ژنرال آمریکایی با عفو مواجه شده است، در حالی که ممکن بود به حبس تا پنج سال محکوم شود.

جیمز کارت رایت که پیش از این جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بوده است، در سال ۲۰۱۲ در گفت‌وگو با خبرنگار نیویورک تایمز اطلاعات مربوط به استاکس نت را در اختیار وی قرار داد، اما در بازجویی های پلیس فدرال آمریکا این موضوع را تکذیب و انکار کرده است.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، هنوز مشخص نیست که چرا رئیس جمهور اوباما این ژنرال بازنشسته را مورد عفو قرار داده است، اما به نظر می آید که وی قصد داشته به بحث درباره ویروس استاکس نت پایان دهد، چرا که مقامات قضایی برای صدور محکومیت وی باید حکم تاییدی بر این بدافزار و قصد آمریکا در زمانی می زنند که این کشور در حال مذاکره بر سر برنامه هسته‌ای ایران بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.