به گزارش رسانه های گروهی عراق، الجبوری تاکید کرد: نیروهای نظامی ما بر تعدادی از انبارهای تسلیحات و مهمات داعش در این محور تسلط یافته اند.
شمار پناهجویان عراقی از استان نینوا و بخش الحویجه شهر کرکوک پس از آغاز عملیات ' ای نینوا ما می آییم ' در 17 اکتبر (26 مهر) تا به امروز دوشنبه به 181 هزار نفر افزایش یافت.
گزارش های رسیده همچنین حاکی است که عناصر مسلح وابسته به داعش شماری از ساختمان های دولتی و خانه ها و مراکز تجاری در تعدادی از محله های آزاد شده در بخش شرقی موصل را پس از سرقت و غارت و چپاول به آتش کشیده اند.
درهمین راستا سپهبد ستاد عبدالوهاب الساعدی از فرماندهان سازمان مبارزه با تروریسم امروز دوشنبه گفت اکثر مناطق واقع در بخش شرق موصل آزاد شده است و تا آزادسازی کامل این بخش فقط پنج منطقه باقی مانده اند.
همچنین در تعدادی از محله ها زندگی روزمره مردم جریان خود را بازیافته است و مردم به رفت و آمد و تامین مایحتاج روزانه خود مشغول هستند.
از سوی دیگر عبدالرحیم الشمری نماینده استان نینوا در مجلس نمایندگان (پارلمان) عراق تاکید کرد: عملیات آزادسای بخش غربی موصل بسیار ساده تر از بخش شرقی خواهد بود. بخش غربی در بردارنده مناطق باز و خانه های قدیمی در محله های باب الطوب و السرجخانه و الفاروق و الدواسه و برخی از کوچه ها و محله های ساده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.