به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران،مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رئیس تماشاخانه ایرانشهر طی پیامی درگذشت «رکن‌الدین خسروی» نویسنده، مترجم و کارگردان تئاتر ایران را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«درگذشت استاد «رکن‌الدین خسروی» نویسنده و کارگردان پیشکسوت هنرهای نمایشی که عمر خود را در خدمت به تعالی هنر این سرزمین و تعلیم و تربیت دانشجویان بسیار گذراند را به بازماندگان محترم او و نیز خانواده تئاتر کشور تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم روحی شاد و آرام طلب دارم.»

رکن‌الدین خسروی کارگردان ایرانی مقیم لندن بود که در سال‌های فعالیتش نمایش‌هایی همچون«آنتیگون»، «پایان بازی»، «لبخند باشکوه آقای گیل»، «زیتون»، «ژاندارک»، «سی زوئه بانسی مرده است»، «گوشه نشینان آلتونا»، «باغ آلبالو» و «دشمن مردم» را به صحنه برد.

متولد ۱۳۱۱ در تهران و فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای دراماتیک است که در لندن دکتری تئاتر گرفت و از نیمه‌های دهه‌ی ۷۰ مقیم لندن شد و همان جا از دنیا رفت.

سال ۱۳۸۹ مراسم بزرگداشت رکن‌الدین خسروی کارگردان تئاتر با رونمایی از تمبر این هنرمند، اهدای مدالیوم خانه تئاتر، اجرای قطعات کوتاهی از آثارش توسط انجمن بازیگران خانه تئاتر برگزار شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.