به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا که دوره زمامداری وی از روز جمعه ۲۰ ژانویه (اول بهمن ماه) شروع می شود، با پیمان مشارکت تجاری و سرمایه گذاری دو سوی اقیانوس اطلس (تی تی آی پی) مخالفت کرده است.

زایبرت گفت: نظر دولت آلمان در این باره تغییر نکرده است که تی تی آی پی هنوز یک پروژه بسیار مهم دو سوی اقیانوس اطلس است و به نفع کشورهای اروپایی و آلمان و همچنین به نظر ما به نفع آمریکاست که مذاکرات در این باره را از سرگیرند.
زایبرت در نشست عادی خبری دولت آلمان گفت: من نمی توانم بگویم که آیا این امر رخ خواهد داد یا نه. اما باید در انتظار موضع دولت تازه آمریکا در این باره باقی بمانیم.
پیمان تجاری و سرمایه‌گذاری ترنس-آتلانتیک (Transatlantic Trade and Investment Partnership) یا TTIP یک پیمان تجارت آزاد است که برای همکاری میان اتحادیهٔ اروپا و ایالات متحده آمریکا پیشنهاد شده است.
طرفداران این پیمان می‌گویند که منجر به رشد اقتصادی چندجانبه می‌شود، در حالی که منتقدانش می‌گویند که این پیمان قدرت بنگاه‌های اقتصادی را زیاد می‌کند و دست دولت‌ها را برای تسلط بر بازار به نفع جامعه می‌بندد. واشنگتن این پیمان را مکملی بر مشارکت ترنس- پاسیفیک می‌داند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.