به گزارش ایرنا آیت الله محسن غرویان عصر چهارشنبه در مراسم برزگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه از نزدیک می دیدم رهبر معظم انقلاب را با لفظ آقا صدا می زدند و مطیع ایشان بودند، اظهار داشت: رفتار و سیره وی برای همه درسی است که باید از آن استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی قلب ها را تکان داد گفت: باید بیندیشیم آیا مانند شهید مظلوم آیت الله بهشتی سخن هایی در حق ایشان نگفته باشیم که نیاز به توبه داشته باشیم زیرا پس از فوت آیت الله بهشتی افرادی استغفار کردند.
آیت الله غرویان حضور میلیونی تشییع کنندگان را نشان از شخصیت والای آیت الله هاشمی رفسنجانی دانست و گفت که با ارتحال ایشان روسای جمهور و سران کشورها با حضور در سفارتخانه های ایران نسبت به ایشان ادای احترام کردند.
وی بیان کرد: از نزدیک با ایت الله هاشمی ارتباط داشته و در نشست های آزاد اندیشی که با حضور ایشان برگزار می شد حاضر می شدم و در این سلسه نشست ها شاهد آزاد اندیشی ، بینش ونگرش ایشان بودم.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در این نشست ها نکته های بسیار ریز علمی را از آیات قرآن استخراج و بیان می کرد که نشان دهنده بینش و نبوغ ایشان بود.
وی آیت الله هاشمی رفسنجانی را یک نظریه پرداز خواند که افکار جدید و نو عرضه می کرد .
آیت الله غرویان خاطر نشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی به تکریم علما ، دانشجویان و اهل دین و علم اعتقاد داشت و می گفت آینده جهان در دستان دین و علم قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.