به گزارش تسنیم، مسعود سلطانی‌فر در حاشیه بازدید از دهکده المپیک کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرایط میزبانی برای رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۰ فوتسال در کشورمان وجود دارد و درخواست این میزبانی از طریق فدراسیون فوتبال به فیفا ارسال شده است.

وزیر ورزش و جوانان افزود: زیرساخت‌های موجود برای میزبانی از رقابت‌های جام جهانی فوتسال در کشورمان جوابگوی این میزبانی است و با داشتن سالن‌هایی همچون سالن ۱۲هزار نفری آزادی، سالن پیروزی اصفهان و چندین سالن دیگر می‌توانیم، میزبانی شایسته برای این رقابت‌ها باشیم.

سلطانی‌فر با بیان اینکه با عنوان سومی تیم فوتسال در جام جهانی، شور و اشتیاق مضاعفی در بین مردم کشورمان برای اعطای میزبانی این رقابت به‌وجود آمده است گفت: فوتسال ایران از قدرت‌های آسیا و جهان است که با درخشش در جام‌جهانی سطح توقعات از این ورزش بالا رفته است.

وی با بیان اینکه باید با همکاری وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال درخشش تیم ملی ادامه داشته باشد، خاطرنشان کرد: اعطای میزبانی‌های بین‌المللی به کشورمان سبب پیشرفت در تمامی عرصه‌های از جمله اقتصادی و ورزشی می‌شود که امیدواریم به این مهم دست پیدا کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه سخنانش اظهار داشت: درخواست میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۳ را از طریق قدراسیون فوتبال به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه خواهیم داد و به‌صورت جدی پیگیر این میزبانی هستیم.

وی افزود: اگر اندکی شرایط مساعدتر بود به‌طور قطع می‌توانستیم میزبانی رقابت‌های فوتبال جام ملتهای آسیا در سال ۲۰۱۹ را کسب کنیم که متأسفانه این اتفاق رخ نداد اما تمام سعی و تلاش خود را برای دریافت امتیاز میزبانی مسابقات جام ملتهای آسیا در سال ۲۰۲۳ انجام خواهیم داد.

سلطانی‌فر با بیان اینکه با وجود استادیو‌م‌های بزرگی همچون یادگار امام تبریز، نقش جهان اصفهان، ثامن مشهد، آزادی تهران، الغدیر اهواز و میانرود شیراز مشکلی از نظر زیرساخت‌ها برای میزبانی فوتبال در آسیا نداریم گفت: مراحل گروهی این مسابقات را می‌توانیم در استانهایی که نام برده شده، برگزار کنیم و برای مراحل حذفی نیز می‌توانیم مسابقات را در تهران برگزار کنیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: شرایط تیم ملی فوتبال برای حضور در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بسیار مساعد است و امیدواریم با کسب امتیازهای لازم در دور برگشت موفق شویم به جام جهانی صعود کنیم که برای تحقق این موضوع هیچ کوتاهی از سمت وزارتخانه انجام نخواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.