به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اریک شولتز، سخنگوی کاخ سفید گفت، در این تحقیقات که تحت رهبری نهادهای اطلاعاتی صورت می‌گیرد قرار است "موشکافی دقیقی" از وجود یک الگوی احتمالی افزایش "فعالیت‌های مخرب سایبری" که با فصل انتخابات در آمریکا هماهنگ و زمان بندی شده باشند، صورت بگیرد.

وی افزود: قرار است در این تحقیق تاکتیک‌ها، اهداف، بخش‌های کلیدی و پاسخ دولت آمریکا به هک ایمیلها و همچنین حوادث مشابه گزارش شده در انتخابات‌ گذشته بررسی شوند.

به گفته شولتز، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا دستور داده یافته‌های نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در این زمینه پیش از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش تکمیل و به او تحویل داده شود.

لیزا موناکو، مشاور امنیت داخلی باراک اوباما نیز گفته است که حملات سایبری پدیده جدیدی نیستند اما شدت آنها در سال جاری به سطح جدیدی رسیده است.

به گفته سخنگوی کاخ سفید تحقیقات در این زمینه به حملات سایبری انتخابات اخیر محدود نخواهد ماند.

در هفته‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مجموعه ایمیل‌هایی از مکاتبات داخلی حزب دموکرات در سایت افشاگر "ویکی لیکس" منتشر شد که اعتبار مقام‌های حزب دموکرات را زیر سوال می‌برد.

بعضی از این ایمیل‌ها نشان می‌داد که مقام‌های حزب دموکرات چه طور تلاش می‌کردند تا برنی سندرز، رقیب هیلاری کلینتون در انتخابات درون حزبی را تضعیف کنند.

مقام‌های آمریکایی پیش از این روسیه را به نقش داشتن در این حملات سایبری متهم کرده‌اند؛ اتهامی که مقام‌های دولت روسیه آن را "مضحک" خوانده‌اند.

اوباما دستور داده که این مساله تا پیش از ۲۰ ژانویه، زمان تحویل قدرت، بررسی شده و به او گزارش داده شود.

دموکرات‌ها که معتقدند دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا موضع نرمی درباره روسیه دارد، می‌گویند افشای ایمیل‌ها به ضرر کلینتون تمام شد. آنها نگرانند که با ریاست جمهوری دونالد ترامپ بررسی نقش احتمالی روسیه در حملات سایبری به فراموشی سپرده شود.

لیزا موناکو، مشاور اوباما، گفته است که نتایج بررسی حملات سایبری به کنگره نیز اطلاع داده خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.