به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، اگر تمام اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بر توافق کاهش تولید نفت نشست ١٠ آذر در وین، متعهد باقی بمانند، هرگونه افزایشی در قیمت نفت می‌تواند به‌سرعت با افزایش تولید کشورهای غیر عضو اوپک، معکوس شود.

«شکیل بگ»، رئیس شرکت تحقیقاتی «تامسون رویترز» می‌گوید: ما می‌توانیم در میان‌مدت انتظار داشته باشیم که در بازار نفت توازن برقرار گردد، اما اگر بخواهیم قیمت نفت بهبود یابد، تولید نفت باید کاهش یابد.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که میانگین قیمت نفت خام برنت به ٥٧ دلار برای هر بشکه در سال ٢٠١٧ میلادی می‌رسد.

میانگین قیمت نفت خام برنت در سال جاری میلادی، ٤٤ دلار و ٥٠ سنت برای هر بشکه بوده است.

موسسه مالی «گلدمن ساکس» در بیانیه‌ای اعلام کرد: توافق کاهش تولید نفت اوپک کوتاه‌مدت خواهد بود و هدف از اجرای آن، توقف ذخیره‌سازی مازاد این کالا است و تأثیر اندکی برافزایش قیمت آن خواهد گذاشت.

اعضای اوپک که بیش از ٣٠ درصد از نفت جهان را تولید می‌کنند، هفته گذشته به توافق رسیدند به‌منظور تثبیت بازار و افزایش قیمت‌ها، یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه از تولید روازنه نفت خود بکاهند و از کشورهای غیرعضو نیز خواسته‌اند تا همسو با این طرح، روزانه ٦٠٠ هزار بشکه از تولید خود کاهش دهند.

قرار است تولیدکنندگان عضو و غیر عضو اوپک روز ١٠ دسامبر (٢٠ آذرماه) در وین، در نشستی مشترک، در باره جزئیات توافق کاهش سطح تولید نفت گفت‌وگو کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.