باشگاه خبرنگاران نوشت: سیامک ره‌پیک عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات با اشاره به برگزاری نخستین جلسه میان اعضای این هیأت گفت: این جلسه به زودی برگزار شده و مسئولیت هر یک از اعضا ازجمله رییس، هیأت رییسه و سخنگو نیز در آن مشخص خواهد شد.

وی افزود: ترکیب اعضای جدید هیأت نظارت بر انتخابات به گونه‌ای است که بتوان از تجربیات هر یک از اعضا بیشترین بهره را در برگزاری انتخابات برد.

ره‌پیک با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که در انتخابات، رأی مردم، حق‌الناس است تصریح کرد: همه اعضای هیأت نظارت بر انتخابات در کنار همه وظایفی که بر اساس قانون بر عهده دارند، تلاش می‌کنند این فرمایش رهبری، سرلوحه کارشان باشد زیرا همه آن‌ها معتقدند در مقابل تک تک آرای مردم در انتخابات مسئولند.

عضو سابق شورای نگهبان، در ادامه، در پاسخ به سوالی در مورد آخرین وضعیت انتخابات الکترونیکی نیز گفت: بر اساس اطلاعاتی که دارم، هنوز رایزنی‌ها در این مورد بین شورای نگهبان و وزارت کشور در حال انجام است.

وی افزود: تصور می‌کنم اگر زیرساخت‌های لازم عملیاتی شود، امکان برگزاری انتخابات سال آینده به صورت الکترونیکی فراهم است. در عین حال، چون شورای نگهبان، بر این موضوع بسیار دقت نظر دارد و نسبت به آن بسیار حساس است زیرا معتقد است همه چیز در انتخابات باید بر اساس دستور قانون باشد، موضوع برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی را رصد خواهد کرد زیرا صیانت از رأی مردم را از جمله مهم‌ترین تکلیف خود می‌پندارد.

ره‌پیک خاطرنشان کرد: شورای نگهبان، آماده همکاری با همه نهادهای ذیربط به موضوع انتخابات است و اینکه گاه گفته می‌شود شورای نگهبان، تمایلی به همکاری با وزارت کشور ندارد و در مسیر برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی سنگ‌اندازی می‌کند، به هیچ وجه صحیح نیست زیرا این شورا تنها و تنها به وظایف قانونی خود عمل می‌کند و هرگز منویات شخصی در این زمینه مطرح نبوده و نیستند.

عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات، در پایان ابراز امیدواری کرد انتخابات سال آینده، پرشورتر از گذشته برگزار شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.