به گزارش فارس، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با حضور در نشستی خبری به تشریح آخرین مواضع این وزارتخانه پرداخت.

«مارک تونر» در ابتدای سخنرانی خود در جمع خبرنگاران، حمله امروز جمعه تروریستی در ماداگالی نیجریه که ده ها کشته و زخمی برجا گذاشت را محکوم کرد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد که این حمله نشان داد که باید با گروه تروریستی بوکوحرام مقابله شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا به موضوع سوریه و حلب هم اشاره کرد.

مارک تونر به اظهارات وزیر خارجه روسیه درباره توقف درگیریها در حلب سوریه واکنش نشان داد و گفت که مذاکرات درباره توقف درگیریها در حلب انجام میشود و باید منتظر نتایج آن بود.

این مقام آمریکایی در بخشی از سخنانش درباره حلب گفت که «درگیریهای شدید در حلب همچنان ادامه دارد».

در این نشست خبری از مارک تونر درباره اقدام اخیر دولت آمریکا در اعطای مجوز برای فروش «تجهیزات دفاعی نظامی» به عربستان سعودی سوال شد.

او با دفاع از فروش تسلیحات نظامی آمریکا به عربستان سعودی، حملات نظامی ریاض به یمن را «دفاع از سرزمین عربستان سعودی» خواند.

او البته با اشاره تلویحی به تلفات غیرنظامیان یمنی در حملات عربستان سعودی، بر رایزنیهای واشنگتن با ریاض برای «پرداختن به نگرانیها» در این باره تاکید کرد.

خبرنگاری از مارک تونر سوال کرد: «شما در این باره چه نظری دارید که تسلیحات ارسالی امریکا به عربستان سعودی در حملات به یمن و کشته شدن غیرنظامیان استفاده میشود».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تلاش برای طفره رفتن از پاسخ دادن به این سوال گفت که «آمریکا و عربستان پیوندهای دفاعی مستحکمی دارند».

او در ادامه بار دیگر حملات به یمن را دفاع سعودیها در برابر حملات مرزی به سرزمین عربستان سعودی خواند و درباره تلفات غیرنظامیان یمنی هم گفت که نگرانیهایی در این باره وجود داشته و آمریکا با عربستان سعودی آن را در میان گذاشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.